مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد:

زیر ساخت های لازم برای راه اندازی اداره ثبت و اسناد املاک شهرستان بهمئی ضروری است

به گزارش سایت خبری تحلیلی افتاب زاگرس؛مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت:اگر شرایط زیر ساخت را مسئولان کهگیلویه و بویراحمد فراهم کنند، اداره ثبت و اسناد و املاک در شهرستان راه اندازی ثبت اسناد و املاک بهمئی نیازمند زیرساختبهمئی راه اندازی می‌شود.
سعید محوری با بیان اینکه از نظر ساختاری مشکلی برای راه اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان‌های بدون این اداره وجود ندارد افزود:در صورت تامین زیرساخت های لازم اداره ثبت اسناد و املاک استان برای راه اندازی این اداره در چهار شهرستان چرام، لنده، باشت و بهمئی آمادگی لازم را دارد.
وی با اشاره به ضرورت همکاری مسئولان برای راه اندازی این واحد‌های ثبتی اضافه کرد: اگر استانداری و مسئولان شهرستانی زمین، ساختمان و امکانات سخت افزاری مورد نیاز را فراهم کنند اداره ثبت اسناد و املاک در این چهار شهرستان برای رفاه حال مردم و خدمات ثبتی ایجاد و راه اندازی می‌شود.
محوری ادامه داد:تجهیزاتی از جمله ۱۰۰ رایانه، ۱۰ خودرو، بایگانی ریلی، صاعقه گیر، دوربین مدار بسته، میز و صندلی اداری، اتاق مانیتورینگ و اطفاء حریق برای راه اندازی این واحد‌ها مورد نیاز است.
وی گفت:با توجه به نیاز موجود و درخواست‌های متعدد مردم و مسئولان محلی ایجاد تشکیلات اداری در این شهرستان‌ها توسط سازمان ثبت اسناد و املاک پیگیری که با ایجاد پست‌های سازمانی مورد نیاز این واحد‌ها موافقت شد.
محوری افزود:راه‌اندازی ادارات جدید علاوه بر تأمین ساختمان و تجهیزات اداری و زیرساخت‌های ارتباطی مخابراتی مستلزم وجود نیروی متخصص و باتجربه در امور ثبتی و نقشه‌برداری و فنی است.
وی اضافه کرد:با توجه به مشکل کمبود شدید نیروی انسانی در واحد‌های ثبتی موجود این واحد‌ها به‌تدریج و بر اساس اولویت در هر شهرستانی که امکانات و تجهیزات آن تأمین گردد راه‌اندازی می‌شوند.