تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 8:14
34 بازدید
کد خبر : 5634

آقایان شعار بس است!/ وظیفه «صندوق اعتباری هنر» که بودجه مستقیم دریافت می‌کند در این وانفسای معیشتی هنرمندان چیست؟

آقایان شعار بس است!/ وظیفه «صندوق اعتباری هنر» که بودجه مستقیم دریافت می‌کند در این وانفسای معیشتی هنرمندان چیست؟

آفتاب زاگرس به نقل از سینما پرس ؛حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در خصوص وظایف صندوق اعتباری هنر در قبال زندگی و معیشت هنرمندان گفت: لآن یک خانواده اگر بخواهد هر روز یک افطاری بسیار ساده مانند آش رشته بخورد هزینه اش چقدر می شود؟ شما باید

آفتاب زاگرس به نقل از سینما پرس ؛حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در خصوص وظایف صندوق اعتباری هنر در قبال زندگی و معیشت هنرمندان گفت: لآن یک خانواده اگر بخواهد هر روز یک افطاری بسیار ساده مانند آش رشته بخورد هزینه اش چقدر می شود؟ شما باید دست بجنبانید و حداقل پول افطاری ساده هنرمندان را به آن ها بدهید. شما باید کاری کنید که همه هنرمندان سر سفره افطار آبروی شان پیش اعضای خانواده شان حفظ شود. امیدوارم که تدبیری داشته باشید و با واریز یک مبلغ قابل توجه و همچنین اختصاص بن خرید کالا از فروشگاه های زنجیره ای به همه اعضای صندوق اعتباری هنر مشکلات آن ها را حل کنید.

صدابردار فیلم های سینمایی «درباره الی» و «چهارشنبه سوری» در گفتگو با سینماپرس افزود: متأسفانه صندوق اعتباری هنر کار چندانی برای هنرمندان انجام نداده و نمی دهد؛ ما مدت ها است هنر کارت گرفته ایم اما این هنر کارت به دردی نمی خورد. یادم می آید مدت ها قبل با ما تماس گرفتند و گفتند با این هنر کارت برایتان کار کیشوندی می گیریم که برایتان امتیازاتی به همراه دارد اما بعد از مدت ها که از این وعده گذشت وقتی پرسیدیم چه شد پاسخ دادند که چون مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تغییر کرده مشکلاتی برای صدور این کارت پیش آمده؛ پس از آن هم یک پیامک آمد مبنی بر اینکه بیایید و برای تمدید کارت کیشوندی خود اقدام کنید! من که تعجب کردم دوباره تماس گرفتم و سوأل کردم ماجرا چیست که گفتند به شما خبر می دهیم اما هنوز بعد از ماه ها هیچ خبری نشده و رسما ما را دنبال نخود سیاه فرستادند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: امروز وضعیت معیشتی و رفاهی قاطبه سینماگران با معضل و مشکل مواجه شده و اینطور نیست که بگوییم تنها طیف پیشکسوتان سینما دچار معضل هستند؛ معضلات اساسی امروز زندگی جوانان سینما را هم با خود درگیر کرده است. این اتفاق خیلی تلخ است که اهالی سینما کار ندارند و کسی هم به فکر آن ها نیست.

وی یادآور شد: چندی قبل یکی از پیشکسوتان صنف صدابرداری که برای خودش صاحب اسم است و اعتبار سینمای کشور محسوب می شود و چانه و دست هایش می لرزد و به سختی می تواند حرف بزند به صنف مراجعه کرد و خواهان دریافت وامی شد که بتواند جبران تصادف ماشین خود را بکند. آیا این تلخ نیست که یک پیشکسوت سینما حتی پول این را ندارد که بتواند خرج تعمیر ماشین تصادف کرده خود را بدهد؟

زاهدی سپس با بیان اینکه واقعاً نمی دانم چرا هیچ نشانی از شعارها و وعده های مدیران سینمایی و وزارت ارشاد نمی بینیم تصریح کرد: از بین تمامی نهادها و ارگان ها تنها موسسه هنرمندان پیشکسوت به مدیریت آقای عظیمی است که رسیدگی جدی به وضعیت هنرمندان دارد. پرسش بنده این است که وظیفه نهادی مانند صندوق اعتباری هنر که بودجه مستقیم از وزارت ارشاد دریافت می کند در این وانفسا چیست؟ آن ها چه می کنند؟ چرا در زمانی که تورم اینقدر زیاد شده به فکر کمک های بلاعوض مالی به اهالی فرهنگ و هنر نیستند؟ چرا حتی یک عیدانه یا بن کالای خرید ماه مبارک رمضان به هنرمندان نمی دهند؟

صدابردار فیلم های سینمایی «باشو غریبه کوچک» و «اجاره نشین ها» متذکر شد: آقایان مسئول در وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر باید بگویند چرا کسانی که اسم و اعتبار و آبرو دارند را به حال خود رها کرده اند؟ دیگر فاجعه از این بدتر نمی شود. این وظیفه صندوق اعتباری هنر است که زندگی و معیشت اعضای خود را دانه به دانه مورد بررسی قرار دهد و نگذارد که دست های خالی هنرمندان باعث شود آن ها در زمان های مختلف و به ویژه شب عید نوروز شرمنده خانواده های شان شوند.

این هنرمند پیشکسوت خطاب به مدیران فرهنگی گفت: آقایان شعار بس است! ببینید چقدر از اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم اجاره نشین هستند و حتی توان تأمین اجاره بهای منازل خود را ندارند. این هم وعده برای مسکن هنرمندان و… چه شد؟ آیا همه این ها بر اساس ضرب المثل بزک نمیر بهاد میاد است؟

زاهدی در خاتمه این گفتگو خطاب به مدیران وزارت ارشاد و صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: الآن شب عید نوروز و ماه مبارک رمضان است! الآن شما می توانید برادری خود را با اهالی فرهنگ و هنر ثابت کنید. الآن شما باید به پا خیزید و به وضعیت وخیم معیشتی رسیدگی کنید. الآن یک خانواده اگر بخواهد هر روز یک افطاری بسیار ساده مانند آش رشته بخورد هزینه اش چقدر می شود؟ شما باید دست بجنبانید و حداقل پول افطاری ساده هنرمندان را تأمین کنید. شما باید کاری کنید که همه هنرمندان سر سفره افطار آبروی شان پیش اعضای خانواده شان حفظ شود. امیدوارم که تدبیری داشته باشید و با واریز یک مبلغ قابل توجه و همچنین اختصاص بن خرید کالا از فروشگاه های زنجیره ای به همه اعضای صندوق اعتباری هنر مشکلات آن ها را حل کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122