آفتاب زاگرس؛تحلیل سیاسی؛در سپهر سیاسی کهگیلویه بزرگ پس از مشخص شدن تایید صلاحیت ها شاهد افزایش فعالیت های نامزدها در فضای حقیقی و مجازی هستیم و تنورانتخابات زودتر از موعد مقرر در جامعه سیاست زده کهگیلویه بزرگ داغ تر شده است. این فرضیه در این حوزه در حال تقویت شدن است و بعضی از تحلیل

آفتاب زاگرس؛تحلیل سیاسی؛در سپهر سیاسی کهگیلویه بزرگ پس از مشخص شدن تایید صلاحیت ها شاهد افزایش فعالیت های نامزدها در فضای حقیقی و مجازی هستیم و تنورانتخابات زودتر از موعد مقرر در جامعه سیاست زده کهگیلویه بزرگ داغ تر شده است.
این فرضیه در این حوزه در حال تقویت شدن است و بعضی از تحلیل گران بر ان اعتقاد دارند که انتخابات در این حوزه به دور دوم کشید شود زیرا مباحث قومی و طایفه ای در این دوره بسیار تشدید شده است و نامزدها به دنبال حفظ و تقویت پایگاه ایلی و تباری خود هستند و تقسیم آرا زیاد شده است. تقسیم آرا بیشتر در حوزه ثلاث(بهمئی-طیبی- دشمن زیاری) اتفاق خواهدافتاد و کم ترین تقسیم آرا در حوزه مرکزی ودهدشت و چرام اتفاق خواهد افتاد زیرا تنها یک کاندید از این حوزه تایید صلاحیت شده است!!!

بعضی از تحلیل گرایان براین باورند که در صورت تایید شدن صلاحیت عدل هاشمی و مجید باقریان و جلیل فر و نجات نیا احتمال اینکه در همان دور اول منتخب مردم مشخص شود بسیار زیاد است .

در این حوزه هر کاندیدی که بتواند جوانان -جامعه دانشگاهی -اصحاب رسانه -نخبگان سیاسی کهنه کار و بانوان را همیار خود کنند می توانند موفق شود .نقش توده مردم (افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی) نیز نقش مهمی در انتخابات ایفا می کنند هم چنین صاحبان زر و پیمانکاران نیز در این حوزه نقش مهی در تحولات سیاسی خواهندداشت. باید دید در نهایت چه کسی می تواند این کنشگران را با خود همسو سازد و منتخب مردم شود.