تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 7:10
1676 بازدید
کد خبر : 1459

در نشست خبری شهردار لیکک با اصحاب رسانه چه گذشت

در نشست خبری شهردار لیکک با اصحاب رسانه چه گذشت

نشست خبری شهردار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی با خبرنگاران این شهرستان در دفتر شهردار برگزار گردید. در ابتدای این جلسه عباس مشیری شهردار شهر لیکک گزارشی از اقدامات و عملکرد ۶ ماهه ی شهرداری بیان کرد. وی گفت: مهمترین مطالبه مردم از شهرداری مبارزه با فساد بود که خوشبختانه دریچه ها و بسترهای فساد

نشست خبری شهردار شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی با خبرنگاران این شهرستان در دفتر شهردار برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه عباس مشیری شهردار شهر لیکک گزارشی از اقدامات و عملکرد ۶ ماهه ی شهرداری بیان کرد.

وی گفت: مهمترین مطالبه مردم از شهرداری مبارزه با فساد بود که خوشبختانه دریچه ها و بسترهای فساد بسته شد و به مردم عزیز اعلام می کنیم در شش ماه اخیر هیچگونه فسادی در حوزه درآمدها، هزینه ها، معاملات، قراردادها ، حق تفکیک املاک و رانت صورت نگرفت و فسادستیزی در شهرداری تثبیت شد.

مشیری افزود: انتقال نیروهای شهرداری مامور به خدمت در ادارات کلید خورد و سه نفر از نیروی های مامور در فرمانداری شهرستان، محیط زیست، و مخابرات استان به شهرداری منتقل شدند.

شهردار شهر لیکک ادامه داد: از زمان شروع بکار شورا چهار پرداختی به کلیه پرسنل و در دوره شش ماهه شهرداری شش پرداختی به پرسنل کارگر و پنج پرداختی به کارمندان صورت گرفت که سر جمع ده پرداختی به کارگران و نه پرداختی برای کارمندان واریز شد.همچنان پرسنل عزیز شهرداری هشت ماه معوقات حقوق و دو عیدی از سالهای گذشته طلبکارند که در تلاشیم تا شرایط مالی فراهم شد معوقات همکاران در اولویت قرار بگیرد.

مشیری گفت: صدور بی رویه چک های بلامحل در دوره قبل که جرم محسوب میشود باعث شد شهرداری در سخت ترین و بدترین شرایط مالی تاریخ ادوار قرار بگیرد و در دوره شش ماهه شهرداری، پنج ماه حساب شهرداری مسدود بود و این نهاد اجرایی و خدمات رسان که به صورت روزانه هزینه جاری لازم دارد با مشکلات مختلفی روبه رو شد.

شهردار شهر لیکک ادامه داد: در اعلام بدهی شهرداری آمارهای ضد و نقیضی داده میشد و در زمان ورود به عرصه شورا اعلام کردند شهرداری بین ده تا چهارده میلیارد تومان بدهی دارد، اما پس از سه ماه و در زمان شروع بکار ما و طبق گزارش مسئول مالی مشخص شد بدهکاری شهرداری قریب به سی و پنج میلیارد تومان است که این آمار محاسبات مدیریتی و برنامه ای مجموعه شورا و شهرداری را بهم زد.

وی افزود: با وجود پیگیری های کتبی و شفاهی ، پس از نه ماه از شروع بکار شورا و شش ماه از دوره جدید شهرداری، هیچ گزارش تحویل و تحولی نسبت به اموال و اسناد شهرداری صورت نگرفت و با وجود گزارش به نهاد متولی( فرمانداری) و نهادهای نظارتی_امنیتی اما همچنان اسناد دوره قبل تحویل داده نشد و پیمانکاران و طلبکاران زیادی سرگردان و بلاتکلیف هستند که مدعی طلب هستند و قراردادهای آنها موجود نمی باشد.

مشیری بیان کرد: با رایزنی ها و پیگیری هایی که داشتیم، تفاهم نامه ها و کمک های خوبی از محل وزارت نفت ، سازمان امور مالیاتی ، بنیاد برکت، وزارت کشور و سازمان شهرداری های کشور با شهرداری لیکک صورت گرفت که در گزارشات جداگانه ای برای همشهریان تشریح خواهد شد.

مشیری در بحث جدول کشی خیابان ها و کوچه های شهر لیکک گفت: در حوزه جدول کشی سراغ کوچه و خیابان هایی که مشکلات چندین ساله داشتند رفتیم و با اجرای چند هزار متر پروژه جدول کاری که از مشکلات اساسی و اولویت دار مردم بود تحول اساسی صورت گرفت.

وی به پارک بانوان هم اشاره کرد و در این مورد گفت: تجهیز پارک بانوان که از ضروریات و اولویت های ما می باشد را استارت زدیم و اقداماتی از جمله لوله کشی آب، نصب درب های ورودی و خروجی، راه اندازی سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی ، کاشت قریب به ۱۵۰ اصله درخت و …صورت گرفت و با برنامه ریزی در نظر گرفته تلاش می‌شود تا دیگر نیازمندی ها و ملزومات آن فراهم و با توکل بر خداوند در ماه های آینده افتتاح بشود.

مشیری در مورد میدان ورودی شهر گفت: میدان ورودی به مناقصه رفت، پیمانکار مشخص شد و در حال تجهیز مصالح میباشد، همه مقدمات آن فراهم شد و به زودی اجرای این پروژه کلید می‌خورد.

شهردار شهر لیکک در مورد نهضت آسفالت بیان داشت: چند روزی است که نهضت آسفالت با برآورد ۶۰ هزار متر شروع شد و به لطف خدا و تلاش همکاران تاکنون کوچه های منتهی به خیابان جانبازان آسفالت شد و در ادامه کوچه های منتهی به خیابان شهید فهمیده ، بلوار شهید سلیمانی ، کوچه های منتهی به زکریای رازی، لکه گیری و ترمیم منطقه مسکن مهر و در صورت امکان روکش خیابان امام خمینی (ره) آسفالت خواهد شد.

مشیری با عذرخواهی از شهروندان گفت: زیرساخت های شبکه آب رسانی به فضای سبز فرسوده شد و نیازمند ارتقاء و بروز رسانی بود، مدتی آب دهی به فضای سبز با مشکل مواجه شد و موجب نگرانی همشهریان محترم شده است، از شهروندان عزیز بابت نگرانی در بحث فضای سبز پارک شهدای گمنام عذرخواهی میکنیم، موانع برطرف شد و آب دهی به فضای سبز از این هفته به صورت مستمر انجام میشود.

وی ادامه داد: تجهیز ساختمان جدید شهرداری« رنگ آمیزی، سیستم برق، آب، مبلمان ، سیستم سرمایشی، گرمایشی و… قریب به سه میلیارد تومان انجام گرفت.

مشیری در پایان گفت: در راستای پیشگیری از خسارات وارده به فضای سبز، بهداشت عمومی و… تعداد ۷۰ اخطاریه به دامداران و معرفی به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی انجام گرفت که جا دارد که از حوزه قضایی شهرستان تشکر و قدردانی داشته باشیم.

در این نشست فرهاد وفایی فعال رسانه ای خواستار توجه جدی شهردار لیکک به بحث حقوق و مزایای و بیمه کارگران شهرداری در این وضعیت بغرنج اقتصادی شد. وی هم چنین ضمن تشکر از شهردار بابت حذف سرعت گیرهای غیر اصولی افزود:این سرعت گیرهای غیر اصولی باعث خسارات مالی شدیدی به وسایل نقلیه شهروندان می شد و گلایه مندی رانندگان را درپی می داشت .توجه به فضای سبز و‌مبلمان شهری،استفاده از ظرفیت نفت و گاز و ادرصد آلودگی زیست محیطی ناشی از استخراج نفت و مسوولیت های اجتماعی شرکت نفت و گاز در قبال شهروندان ،احداث سرویس های بهداشتی مناسب در سطح شهر برای شهروندان و مسافران، توجه به هوشمند سازی امورات شهری استفاده از فضای محیطی و تبلیغاتی برای پیام های حوزه شهری،استفاده از ظرفیت بانوان در تصمیم گیری حوزه شهری و…از جمله سوالات این خبرنگار بود.

در ادامه سایر خبرنگاران پیشنهادات و مشکلات شهر را با شهردار درمیان گذاشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122