تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 10:36
115 بازدید
کد خبر : 4877

احداث پالایشگاه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد

احداث پالایشگاه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب زاگرس؛ معاون هماهنگی و کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارت خانه از زنجیره‌های ارزش غذایی و شرکت‌های پیشران دانش بنیان در استان‌ها حمایت می‌ کند و پالایشگاه بلوط نیز یکی از این واحد ها است که هر حمایتی که ضرورت دارد برای احداث آن انجام می‌دهیم. به گزارش ایرنا،

آفتاب زاگرس؛ معاون هماهنگی و کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارت خانه از زنجیره‌های ارزش غذایی و شرکت‌های پیشران دانش بنیان در استان‌ها حمایت می‌ کند و پالایشگاه بلوط نیز یکی از این واحد ها است که هر حمایتی که ضرورت دارد برای احداث آن انجام می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد محمدمجید فولادگر شامگاه شنبه در بازدید از واحد صنعتی کوبودنا یاسوج، اظهار کرد: برای تامین مالی این واحدها با بانک ملی و وزارت اقتصاد مذاکراتی انجام شده است.وی افزود: تامین مالی برای حمایت از این واحدها در دستور کار بوده و وزارت صمت به جد پای کار است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز هدف این سفر را حمایت از زنجیره‌های ارزش غذایی عنوان کرد.امیر تیمور موسویان تصریح کرد: واحد تولیدی کوبودنا می‌تواند علاوه بر تولید برای اشتغال زایی نیز کمک خوبی به استان کهگیلویه و بویراحمد کند.

مدیرعامل کارخانه کوبودنا نیر گفت: پالایشگاه بلوط برای تولید نان دارویی بلوط برای نخستین بار در دنیا احداث می شود.بهرام باقری ابراز کرد: مطالعات و تحقیقات لازم برای احداث این پالایشگاه انجام شده است، برای احداث این پالایشگاه ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.مدیرعامل شرکت کوبودنا با بیان اینکه در حوزه نگهداری و حفاظ جنگل‌های بلوط این پالایشگاه احداث می‌شود، ادامه داد: قرار است با احداث این پالایشگاه در چهار کارخانه اشتغال زایی انجام شود.

وی یکی از این کارخانه‌ها کوبودنا عنوان کرد و گفت: با احداث این پالایشگاه هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.رئیس زنجیره‌های ارزش غذایی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مجوزهای لازم برای احداث این پالایشگاه از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و وزارت بهداشت اخذ شده است، سالانه ۱۰ میلیلون تن میوه بلوط از جنگل‌های بلوط در سطح کشور تولید می‌شود که به صورت سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.عزیزالله جعفری با بیان اینکه این پالایشگاه با هدف اشتغال زایی مناطق روستایی و حفظ جنگل‌های بلوط انجام می‌شود، گفت: قراره با احداث این پالایشگاه ۳۰۰ محصول تولید شود.وی عنوان کرد: سالانه پنج میلیون تن گندم واردات گندم به کشور انجام می شود، با احداث این پالایشگاه در مدت ۱۰ ساله کشور از واردات گندم بی نیاز می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از۷۰ درصد آن بلوط است و مابقی آن را گونه های بادام، بنه یا پسته کوهی و گلابی وحشی و کیکم پوشش می دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122