تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 - 12:23
5743 بازدید
کد خبر : 219

افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده تصویب شد

افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده تصویب شد
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: در لایحه بودجه سال آینده دهک‌بندی‌ درآمدی خانوارهای یارانه‌بگیر و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شد.

به گزارش آفتاب زاگرس؛حسن محمدیاری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: ۱۲ اسفند بررسی موارد درآمدی لایحه بودجه به اتمام رسید و بخشی از آن به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد و پس از پایان بخش درآمدی بررسی مباحث هزینه‌ای آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: سال گذشته حقوق کارمندان با ۱۵ درصد رشد به کف حقوق  ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و امسال با رشد ۲۵ درصدی به کف حقوق به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد دولت برای کف حقوق ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود ابراز داشت: مجلس این مبلغ را به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داد؛ برای بازنشستگان نیز کف حقوق ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان است و معافیت مالیاتی نیز تا سقف ۶ میلیون تومان افزایش یافت‌.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: بنا بود ساماندهی استخدام کارکنان دولت در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود اما دولت در موعد مقرر به تعهد خود عمل نکرد و کمیسیون اجتماعی در قالب طرحی این موضوع را در دستور کار قرار داد.

محمدیاری با بیان اینکه با توجه به رسیدگی به لایحه بودجه این طرح بلافاصله پس از بستن بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: در لایحه بودجه دهک‌بندی‌ درآمدی خانوارهای یارانه‌بگیر و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای درآمدهای ارزی که معطوف به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می شود ساز و کاری تعریف شد تا بلافاصله پس از تعیین مبلغ ریالی به حساب سازمان واریز شود گفت: وزارت تعاون مکلف شد نیازمندان واقعی و جاماندگان از یارانه‌ را براساس شاخصه‌ها شناسایی کرده و به آمار بیافزاید تا شاهد بی‌عدالتی کمتری در جامعه باشیم.

انتهای پیام/خبرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122