تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 10:19
120 بازدید
کد خبر : 4592

انتقاد از عدم راه اندازی دانشگاه صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد

انتقاد از عدم راه اندازی دانشگاه صنعتی در کهگیلویه وبویراحمد

آفتاب زاگرس؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد از عدم راه اندازی دانشگاه صنعتی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: سال گذشته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وعده راه اندازی این دانشگاه را داد ولی محقق نشد.سیدعلی احمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد(بهمئی و گچساران)

آفتاب زاگرس؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد از عدم راه اندازی دانشگاه صنعتی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: سال گذشته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وعده راه اندازی این دانشگاه را داد ولی محقق نشد.سیدعلی احمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۲۰ درصد نفت و گاز کشور در کهگیلویه و بویراحمد(بهمئی و گچساران) تولید می‌شود که با وجود این ظرفیت کم نظیر جای خالی دانشگاه صنعتی احساس می‌شود و در این راستا سال گذشته دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی وعده راه اندازی این دانشگاه را دادند ولی تنها در حد حرف باقی ماند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های این استان همه فعال هستند اما سهم آنها از وزارت علوم تکمیل نشده و با وجود اینکه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی داریم پیشنهاد دانشگاه صنعتی دادیم و در سفر دبیر وقت شورا در سال گذشته مطرح و موافقت و حتی رسانه‌ای شد اما تاکنون کار خاصی صورت نگرفته است.

احمدزاده ابراز کرد: این استان برخوردار از نزدیک یک درصد خاک کشور، یک درصد جمعیت و ۱۱ میلیارد مترمکعب آب بوده که ۹ میلیارد مکعب آن از استان خارج می‌شود و در کمترین میزان ۲۲ درصد نفت صادراتی از این دیار بوده و گچساران جزو ابر مخازن نفت است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با تاسیس و آغاز بکار دانشکده صنعتی وابسته به دانشگاه یاسوج، امکان ارتقاء آن وجود دارد و گامی در جهت تربیت نیروهای فنی و تخصصی در بخش صنعت و ارتقای این حوزه در استان است.

احمدزاده با بیان اینکه درخواست داریم همه دانشگاه‌های استان از حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار شوند، گفت: دانشگاه‌های ما نارسایی‌هایی دارند که در سفر رئیس جمهور دیده شده‌اند اما توجه بیشتر را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دور دوم دولت با استان یک هزار میلیارد تومان برای حوزه علوم پزشکی در نظر گرفته شد، دانشگاه یاسوج هم دیده شد اما برخی از دانشگاه‌های ما به دلیل حجم بالای مشکلات و کمبودها نیازمند حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که انتظار داریم در این خصوص توجه ویژه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122