تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1402 - 18:26
77 بازدید
کد خبر : 5036

ایجاد شهرک انرژی خورشیدی در خوزستان

ایجاد شهرک انرژی خورشیدی در خوزستان

آفتاب زاگرس؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: شهرک انرژی خورشیدی در خوزستان ایجاد می‌شود و سرمایه‌گذاران علاقمند می‌توانند در این شهرک و در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند. جلسه کارگروه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد. محمد خانچی با اشاره به سیاست

آفتاب زاگرس؛معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: شهرک انرژی خورشیدی در خوزستان ایجاد می‌شود و سرمایه‌گذاران علاقمند می‌توانند در این شهرک و در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند. جلسه کارگروه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

محمد خانچی با اشاره به سیاست ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در کشور با هدف کمک به تامین برق و کاهش ناترازی برق در پیک مصرف، گفت: در سال‌های اخیر تولید برق توسط صفحات خورشیدی در خوزستان با جذب سرمایه گذاران رواج یافته و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده‌ است. در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برای تولید برق از صفحات خورشیدی وارد فعالیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث این شهرک‌های تخصصی باید با همراهی و مشارکت بخش خصوصی باشد، افزود: تاکنون در ۴ نقطه از استان در شهرهای ماهشهر، زهره و اهواز سرمایه‌گذار مشخص شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی شهرک‌ها آغاز می‌شود.

خانچی گفت: تقاضا داریم سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در حوزه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و صفحات خورشیدی سرمایه‌گذاری کنند، به سمت این شهرک هدایت شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان یادآور شد: طبق ماده ۱۶ در راستای توسعه صنایع دانش بنیان مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار برای این صنایع و تولید برق پاک در محل مصرف، صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات موظفند معادل یک درصد (۱ %) از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد (۵ %) برسد.

وی افزود: در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه کرده و از صنایع أخذ کند که احداث این شهرک‌های خورشیدی کمک بسزایی به تامین برق خصوصا برای صنایع خواهد کرد؛ از همین رو صنایع بزرگ استان موظف هستند با راه‌اندازی این شهرک‌ها برق مصرفی خود را تامین کنند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122