تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 19:17
380 بازدید
کد خبر : 3667

بررسی مشکلات بافت تاریخی شهر تشان بهبهان

بررسی مشکلات بافت تاریخی شهر تشان بهبهان

آفتاب زاگرس،به منظور بررسی مسائل و مشکلات بافت تاریخی شهر تشان جلسه ای با حضور مسئولان بهبهان برگزار شد این نشست به‌منظور بررسی موانع حفظ و نگهداری بافت تاریخی شهر تشان و با هدف تعامل بین‌دستگاهی و طرح‌های گردشگری و بافت تاریخی شهر تشان ، همچنین تهیه شرح خدمات برای تأمین اعتبارات بیشتر، باحضور علی

آفتاب زاگرس،به منظور بررسی مسائل و مشکلات بافت تاریخی شهر تشان جلسه ای با حضور مسئولان بهبهان برگزار شد این نشست به‌منظور بررسی موانع حفظ و نگهداری بافت تاریخی شهر تشان و با هدف تعامل بین‌دستگاهی و طرح‌های گردشگری و بافت تاریخی شهر تشان ، همچنین تهیه شرح خدمات برای تأمین اعتبارات بیشتر، باحضور علی حداد سرپرست میراث‌فرهنگی بهبهان و در تشان برپا شد.

تعامل بین‌دستگاهی نسبت به تشکیل کارگروه گردشگری و تشکیل کمیته طبیعت‌گردی، کمیته گردشگری روستایی و کشاورزی، شناسابی متقاضیان بخش گردشگری کشاورزی و ساماندهی روستا‌های هدف گردشگری، بافت تاریخی گلگه‌زار و شهر تشان، تشکیل پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی و واگذاری ساختمان برای استقرار نیرو‌های پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی و نماینده این اداره برای تشکیل کلاس‌های آموزشی از قبیل طبیعت‌گردی، بوم‌گردی، آشنایی با میراث‌فرهنگی و نگهداری، حفظ، مرمت و حفاظت از آثار باستانی و صنایع‌دستی از اهداف برگزاری این نشست بود.

در این نشست، شهردار شهر تشان پیشنهاد بخشی از بافت شهری بصورت سنتی و یا استفاده از المان‌های شهری بصورت سنتی و ساماندهی سرچشمه مشهد را ارائه کرد و همکاری شورای بخش برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری از قبیل آب و برق، سرویس‌های بهداشتی و شناسایی متقاضیان مجتمع گردشگری را خواستار شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان نیز در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به این‌که با مشارکت شهرداری و میراث‌فرهنگی، مرمت و احیای بافت تاریخی کوی کلگه‌زار و کوی آبلش اجرایی شود گفت : میراث‌فرهنگی آمادگی دارد برای اجرایی شدن این طرح و مرمت برخی از بنا‌های شاخص، تعدادی از نیرو‌های خود را در اختیار شهرداری قرار دهد.

تشان یکی از شهر‌های تابع شهرستان بهبهان در استان خوزستان در جنوب‌غربی ایران است. این شهر مرکز بخش تشان است. این شهر در سال ۱۳۹۱ تشکیل شد. براساس مصوبۀ دولت، روستای آبلش، مشهد، مرکز بخش تشان پس از ادغام با روستا‌های قاید (کی) فتح‌الله، چهاردهی عسگر، چهاردهی سهراب، ده ابراهیم، شهرک طالقانی، تل کهنه، کلگه‌زار و مسیری از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر تشان نام‌گذاری شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122