تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 8:15
944 بازدید
کد خبر : 1065

برگزاری جلسه هم اندیشی جوانان و نوجوانان استان بوشهر با معاون سیاسی امنیتی استاندار

برگزاری جلسه هم اندیشی جوانان و نوجوانان استان بوشهر با معاون سیاسی امنیتی استاندار

به گزارش آفتاب زاگرس از بوشهر،جلسه هم اندیشی جوانان و نوجوانان استان بوشهر با محوریت دغدغه جوانان نخبه و مدیران جوان انقلابی روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در استانداری بوشهر برگزار شد. این جلسه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کل ائتلاف جوانان انقلابی استان

به گزارش آفتاب زاگرس از بوشهر،جلسه هم اندیشی جوانان و نوجوانان استان بوشهر با محوریت دغدغه جوانان نخبه و مدیران جوان انقلابی روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در استانداری بوشهر برگزار شد. این جلسه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کل ائتلاف جوانان انقلابی استان بوشهر برگزار گردید.

دکتر محمد تقی ایرانی در نشست هم اندیشی با جوانان و نوجوانان ضمن تشکر از محمدرضا تنو دبیر کل ائتلاف جوانان انقلابی استان بوشهر به جهت برگزاری این نشست، اظهار داشت:ملت ایران در طول تاریخ، ملتی آزادی خواه، معتقد به اسلام، با فرهنگ و تمدن و ملتی موثر در حوزه های مختلف در دنیا بوده اند و به هیچ چیزی وابستگی نداشته اند.وی افزود:به برکت انقلاب اسلامی ما امروز در استان بوشهر بیست شرکت پتروشیمی داریم و بیش از شصت درصد درآمد و اعتبار کشور از استان ما تامین می‌شود و در حوزه اشتغال در این شرکت ها ما باید به سمتی حرکت کنیم که اولیت با نیروهای استان بوشهر به ویژه جنوب استان که میزبان این صنایع هستند باشد.وی ادامه داد:مردم در جنوب استان به جهت رشد و توسعه کشور، مشکلات زیادی از جمله آلودگی آب و هوا را متحمل می‌شوند اما اگر تحت این شرایط هیچ گونه عایداتی به این مردم تعلق نگیرد، ظلم در حق آنان است و ما باید در مقابل این ظلم ها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که به نیروهای بومی بی توجهی شود.

ایرانی گفت:در این حوزه که ما به دنبال حداقل پنجاه درصد استفاده از نیروهای بومی هستیم، سهمی نیز باید به بانوان داده شود و از توانمندی آنان استفاده شود.وی افزود:صنعت نفت و پتروشیمی، بندر شیرینو را به یک قطب جمعیتی تبدیل کرده است و یکی از مطالبات جدی ما باید ارتقاء این روستا به شهر باشد و این منطقه از لحاظ ساخت مدارس نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.وی تصریح کرد:با این همه ظرفیت استان بوشهر، تیم های ورزشی در وضعیت خوبی قرار ندارند و جوانان ورزشکار ما برای ایجاد نشاط و انگیزه و شادابی در جامعه در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.ایرانی گفت:دو تیم ریشه دار شاهین و ایرانجوان بوشهر از پیش از انقلاب نیز وجود داشتنه اند که توسط مردم و شهرداری اداره می‌شدند و امروزه سوء مدیریت در حوزه ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان باعث شده تا توانایی اداره این دو تیم فوتبال را نداشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود:با این سرمایه عظیمی که در استان بوشهر وجود دارد این وضعیت زیبنده تیم های شاهین و ایرانجوان نیست، استان ما در سطح ملی و بین المللی بهترین فوتبالیست ها را ارائه داده است و تمامی ملت ایران به آن ها افتخار می‌کنند، اما با کمترین هزینه این استعداد ها حفظ نمی‌شوند.

ایرانی با تاکید بر ظرفیت جوانان ورزشکار و فوتبالیست های استان بوشهر گفت:دولت و استانداری نمی‌توانند اداره تیم ها را برعهده بگیرند اما از آن ها حمایت می‌کنند و حمایت از آن ها را ضروری می‌دانیم، افراد در صنایع پتروشیمی باید از این تیم ها حمایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین گفت: امروزه متاسفانه با تمامی ظرفیت ها و استعداد های فوتبالی استان بوشهر سرمایه های ما در استان بوشهر به یغما می‌روند و جوانان سرخورده می‌شوند.

وی در ادامه گفت:عدم وجود مدرسه ابتدایی در روستای درازی از توابع شهرستان دشتی، روستایی که صاحب علم و دانش و تاریخ و دیرینه است زیبنده مردم این روستا نیست و این مسئله باید پیگیری شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر مبنی بر سپردن میدان به جوانان بیان کرد:بهتر است در بحث مدیریت از جوانان استفاده شود و جوانان باید تحولات جامعه را ایجاد کنند و آینده کشور را رقم بزنند.

ایرانی گفت:اولیت اول باید سپردن مسئولیت ها به جوانان باشد و ما به دنبال مدیران جوان به جای مشاوران جوان هستیم.

محمدرضا تنو دبیرکل ائتلاف جوانان انقلابی استان بوشهر استفاده از ظرفیت جوانان را یکی از بخش‌های اصلی و مهم بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: تحقق اهداف این بیانیه راهبردی، تنها از نسل جوان قابل‌انتظار است؛ چراکه جوانان به معنای واقعی پیشران جامعه هستند.

وی با اشاره به این‌که امروز درگیر یک جنگ شناختی هستیم که هدف آن ازخودبیگانگی نسل جوان است، افزود: برای مقابله با این تهدید، باید جوانان ما احساس کنند که در صحنه‌های موردنیاز از مشارکت آن‌ها استفاده می‌شود و اگر این امر تحقق یابد مشکلات به حداقل می‌رسد.

دبیرکل ائتلاف جوانان انقلابی استان بوشهر با اشاره به توصیه جدی رئیس‌جمهور برای توجه به جوانان، گفت: نگاه تخصص محور و فرهیختگی نسل جوان همان چیزی است که امروز به آن نیاز داریم و بر این اساس، حضور جوانان مطالبه گر در عرصه‌های مختلف استان را به‌طورجدی دنبال خواهیم کرد.

او گفت: شناسایی ظرفیت‌های استان بوشهر ضروری است با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش‌های مختلف شناسایی و فعال کردن آن‌ها ضروری است و باید از همه توانمندی‌های استان استفاده شود تا گامی در زمینه توسعه نسل نوجوانان و جوانان استان برداشته شود و ما تمام توان خود را برای حمایت از جوانان موفق و مدیران جوان بوشهری به کارخواهیم بست.

تنو در ادامه اظهار داشت: مطالبه گری از ابتدایی‌ترین حقوق نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود که در بسیاری از قوانین داخلی و بین‌الملل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن پرداخته‌شده است و در انقلاب اسلامی به آن تأکید فراوان دارد، اصل ۸ قانون اساسی به امربه‌معروف و نهی از منکر اختصاص دارد که خود این اصل احیاگر مطالبات است که مهم‌ترین اصل آن مطالبه مردم از مسئولین است که باید انجام شود. جوانان متخصص، متعهد و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف باید بر روند تصمیم‌گیری در جلسات کاری استان نظارت داشته باشند و خروجی و دستاورد این جلسات را پیگیری کنند.

تنو در آخر عنوان کرد : تشکر ویژه دارم از مدیر کار آمد و دلسوز جوانان نخبه و انقلابی استان بوشهر دکتر ایرانی ، با توجه مشغله کاری که ایشان داشتند اما وقت گذاشتند و حضور پیدا کردند در جلسه و نکته نظرات جوانان را گوش دادند و پاسخ دادند؛ همینطور جناب آقای موسوی نژاد مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری که در جلسه حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122