تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 11:36
260 بازدید
کد خبر : 4765

بی سوادترین شهرستان کهگیلویه وبویراحمد اعلام شد

بی سوادترین شهرستان کهگیلویه وبویراحمد اعلام شد

افتاب زاگرس،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان کهگیلویه بی سواد شهرستان این استان است. «سید حمزه باقری نژاد» روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هم اکنون شهرستان کهگیلویه با احتساب چاروسا و دیشموک بی سوادترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

افتاب زاگرس،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان کهگیلویه بی سواد شهرستان این استان است.

«سید حمزه باقری نژاد» روز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هم اکنون شهرستان کهگیلویه با احتساب چاروسا و دیشموک بی سوادترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه مهمترین علت این مسأله مهاجرت است، اظهار کرد: فقر اقتصادی را از دیگر عوامل موثر بر بی سوادی در این شهرستان است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طرح هایی برای ارتقای سواد در این شهرستان در حال اجراست.

باقری نژاد تصریح کرد: مهاجرت، مسدود نشدن مبادی بی سوادی در مقطع ابتدایی، ترک تحصیل و فقر اقتصادی از مهمترین دلایل بی سوادی در این استان هستند.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از جامعه هدف باسوادی افراد ترک تحصیل کرده هستند و بیشتر بی سوادان استان کهگیلویه و بویراحمد را بانوان تشکیل می دهند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نرخ باسوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب ۲۸.۶ درصد بود، از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۶۹ درصد افزایش داشت که هم اکنون به حدود ۹۷ درصد رسیده است.

باقری نژاد با اشاره به فعالیت در سه سطح سواد آموزی، تحکیم و انتقال در سطح استان تاکید کرد: در سال تحصیلی ۱۴٠٠ _ ۱۴٠۱ حجم ابلاغی سوادآموزی به استان ۹ هزار و ۲٠٠ نفر بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا هشت هزار و ۴٠٠ نفر شناسایی و پوشش آموزشی انجام شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار سواد آموزی را فرا دستگاهی و فرابخشی است، گفت: با ۲٠ دستگاه تفاهم نامه همکاری منعقد کردیم که از این تعداد ۱۰ موسسه طرف قرارداد ما هستند.

باقری نژاد افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱٠٠ آموزش دهنده فعال در استان داریم.

وی اظهارکرد: در گذشته اختلاف باسوادی بین زنان و مردان در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲٠ درصد بود که با برنامه‌های اجرایی شده این میزان به کمتر از پنج درصد رسید.

به گزارش ایسنا، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۶۰ بازرس کار نظارت بر سوادآموزی استان را انجام می دهند، تصریح کرد: پیگیر هستیم که کلاس های سوادآموزی صوری نباشند و به واقعیت ها نزدیک باشد و البته در این زمینه با برخی آموزش دهندگان صوری و متخلف برخورد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122