تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 9:48
311 بازدید
کد خبر : 4163

تشنج ،توهین و فحاشی در گروه های مجازی انتخابات کهگیلویه وبویراحمد/برای بهتر شدن نیاز به آموزش داریم

تشنج ،توهین و فحاشی در گروه های مجازی انتخابات کهگیلویه وبویراحمد/برای بهتر شدن نیاز به آموزش داریم

آفتاب زاگرس،در روزهای اخیر شاهد بروز فضای بدی در برخی گروه های انتخاباتی شبکه های اجتماعی و مجازی درکهگیلویه و بویراحمد بودیم.در این گروه ها مجادله افراد در نهایت به فحش و توهین به افراد و طوایفی و جریانات سیاسی منجر شد. در این باره چند نکته قابل توجه است: انتخابات از نامش هم مشخص

آفتاب زاگرس،در روزهای اخیر شاهد بروز فضای بدی در برخی گروه های انتخاباتی شبکه های اجتماعی و مجازی درکهگیلویه و بویراحمد بودیم.در این گروه ها مجادله افراد در نهایت به فحش و توهین به افراد و طوایفی و جریانات سیاسی منجر شد.

در این باره چند نکته قابل توجه است:

انتخابات از نامش هم مشخص است ، انتخاب است و آزاد و همین امر یعنی اختلاف سلیقه هست و باید احترام به این اختلاف عقیده و سلایق هم شرط باشد.

ایجاد گروه توسط برخی افراد با نام طوایف دیگر و توهین با طوایف مختلف واقعاً چه معنی دارد ؟

توهین به یک فرد، خانواده و طایفه در کجای قاموس اخلاق و انصاف می‌گنجد ؟

باید فضای نامناسب این دست گروه های اجتماعی به درستی نظارت و اصلاح شود تا دیگر شاهد دامن زدن به بداخلاقی ها نباشیم که ممکن است تبعات آن به فضای حقیقی هم کشیده و موجب اتفاقات ناگوارتری شود.

باور کنید صحنه ابراز عقیده و نظر موضوع مقدس و ارزشمندی است، تبلور آزاری اجتماعی و سیاسی است اما این صحنه وقتی وارد فاز رقابت ناسالم ، توهین و تخریب شد احساس نوعی ولنگاری را منتقل می‌کند.

جا دارد دستگاه های نظارتی تذکرات لازم را به فعالان مجازی در باب رعایت حرمت و کرامت افراد داشته باشد و البته پیش از آن آموزش های توجیهی آداب فعالیت مجازی را به افراد گوشزد کنند‌

پی نوشت:

همه ما برای بهتر بودن و بهتر شدن به آموزش نیاز داریم.متاسفانه آموزش حلقه گم شده در مسایل سیاسی و فرهنگی در کشور است امید است که با ارتقای معلومات سواد رسانه ای و اگاهی ها عمومی شهروندی قانون مند داشته باشیم.
با تلخیص بویر نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122