تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 16:22
70 بازدید
کد خبر : 5565

دهبانی پیروز میدان اخلاق و دوستی و وفای به عهد

دهبانی پیروز میدان اخلاق  و دوستی و وفای به عهد

آفتاب زاگرس؛مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین آفتاب زاگرس است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.محمد کاظم الیاسی نسب در یادداشتی نوشت: خوش بُوَد‌گر مَحَکِ تجربه آید به میان تا سِیَه‌روی شود

آفتاب زاگرس؛مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین آفتاب زاگرس است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.محمد کاظم الیاسی نسب در یادداشتی نوشت:
خوش بُوَد‌گر مَحَکِ تجربه آید به میان
تا سِیَه‌روی شود هر که در او غَش باشد
وقتی به انتخابات فکر می‌کنم کاشکی‌های زیادی است، کاش این انتخابات نبود تا آن نمی‌شد؟
خوب شد انتخابات هست تا اینچنین شد؟
وقتی به باور می‌رسیم، گاهی شک معنا نداشته باشد و هنگامی که عقلانیت سوار باشد، تعصب شکل نمی‌گیرد. اما باور‌ها در گذر تاریخ شکل می‌گیرد و گا‌هاً از شاکله خود خارج می‌شوند.
انسان‌هایی که از باور اطرافیان صدیق خود سوء استفاده کردند، در پیشگاه وجدان خویش همیشه شرمنده خواهند بود. و این از کاشکی‌های انتخابات است که در کارزار نهایی صدیق از کذاب سوا می‌شود. و باور‌ها میریزد از شکل یقینی خود و شک سراسر وجود را می‌گیرد.
می‌رویم به متن و با نهایت عذرخواهی چون کارزار بی‌مبالاتی است من هم اسم می‌آورم و از محضر وجدان خویش آرامش می‌طلبم:
فردی در کنار دکتری صدیق و صاف دل می‌ایستد و اشک عدم حضور یار شفیق دکتر دهبانی را می‌ریزد و شبانه با مرد پستو‌های امروز شیشه‌ای بر مدار قومیت خویش می‌چرخد و مطاع اوامر شهریار معامله نیز می‌گردند.
آقایی که سال‌ها دم از ایدئولوژی می‌زدید و شقه شقه کردن اصلاحات را بخاطر مرحوم لاهوتی عامل بودید، اکنون اتاق‌ها به لطف فضای مجازی شیشه‌ای شدند و تعصب قومیت گرایتان در گذر این سالیان رو شده است، چرا که از کامرانی گذشتنت اگر دلیل لاهوتی بودن داشت، گذر از یار شفیق و با مرامت معلول کدام دلیل و برهانی است؟
اگر نظر خود را اعلام می‌دارید که آقای بزرگواری در رد صلاحیت من نقش نداشت، کلید برای کدام حضور و همراهی می‌سازید؟ آیا قربانی کردن مردی شفاف در دوستی و از جنس صداقت به نام دهبانی در پستوی حضورتان با برخی رهبری نشده است؟
ایل بهمیی به صداقت مشهور است و به قول یکی از بزرگان بالاترین سیاست صداقت است: تعریفی است بر اثبات عدم صداقت مقابله گرایان و تفرقه افکنان.
گویند شبانه با شهریار معامله و نمایندگانش پارلمان می‌بندید و بند رفاقت سیاسی و اخلاق یتان با آقای دهبانی را ذبح می‌کنید تا شاید، شاید اقوام مشترکتان در سایه چتر نا صداقتی صندلی سبز را لمس کرده و مدیریت امور را پس از این همه شکست در سیاست و اخلاق شبانه اداره کنید.
مطمئن باشید حرکتتان از چشم وجدان بیدار جامعه و حتی هم مسلکانتان در جریان سیاسی محصورتان مخفی نیست.
دهبانی هست و جاری و صداقتش را اثبات کرد، اما دنبال تو گشتن در تریبون دهدشت حتی از چشم کودکان این مسیر فراموش نخواهد شد.
شهریاران این دیار و قلندرانه کهگیلویه به شیهه زدن اسب صداقت پاسخی خواهند داد که مردانگی گم شده را در باشت و باوی هم نمی‌توانید در آینده سیاسی و اجتماعی خویش جمع کنید. دکتر دهبانی پیروز کارزار دوستی و سیاست شد، و شماها حتی به مقصد طرح‌های شبانه تعصب‌گرایانه‌هایتان هم نخواهید رسید.
من الله توفیق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122