تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 9:18
157 بازدید
کد خبر : 3915

سکوت رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد در خصوص میزان اعتبارات نفت کچساران و بهمئی

سکوت رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد در خصوص میزان اعتبارات نفت کچساران و بهمئی

آفتاب زاگرس،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سفر ریاست جمهوری ۸۵ هزار میلیارد تومان پروژه مصوب کردیم، ۳۰ هزار میلیارد تومان آن در قالب فصل و برنامه نمی‌امد، ان را خارج کردیم، از ۵۵ هزار میلیاردی که ماند به معاون رئیس جمهور گفتیم حداقل باید یک چهارم را بر اساس شاخص‌ها

آفتاب زاگرس،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سفر ریاست جمهوری ۸۵ هزار میلیارد تومان پروژه مصوب کردیم، ۳۰ هزار میلیارد تومان آن در قالب فصل و برنامه نمی‌امد، ان را خارج کردیم، از ۵۵ هزار میلیاردی که ماند به معاون رئیس جمهور گفتیم حداقل باید یک چهارم را بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌ها اخذ کنیم.
به گزارش کبنا نیوز، روز شنبه (۲۱ مردادماه ۱۴۰۲) جهانگیر شاهینی در نشست گرامی داشت روز خبرنگار گفت: مشغله کاری از جمله بحث سفر ریاست جمهوری، برنامه آمایش، اسناد توسعه از مواردی بود که موجب شد نشست با خبرنگاران با تأخیر برگزار شود.
شاهینی با اشاره به اهمیت دستیابی به توسعه گفت: چندین عامل برای ایجاد توسعه مهم است، توسعه یک نفره و یک روزه انجام نمی‌گیرد و همه باید با هم و در کنار هم باشند تا توسعه شکل بگیرد.
وی گفت: باید یکپارچگی بین تمام بخش‌ها وجود داشته باشد تا توسعه شکل بگیرد، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت سه عاملی هستند که در توسعه اثرگذار خواهند بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه با ایجاد فهم مشترک، بازنگری و تداعی معنای مشترک شکل می‌گیرد.
شاهینی بیان کرد: اولین موضوعی که در دستور کارقرار دادم سند چشم انداز استانی بود که باید تدوین می‌شد، پس از این باید نظریه پایه تدوین می‌شد.
وی با بیان اینکه نظریه پایه سه بحث سازگاری بخش‌ها، تطبیق بخش‌ها، مغایرت بخش‌ها دارد افزود: نظریه پایه شامل ۴۰ مورد است، پس از این سند باید سند توسعه استان تدوین شود.
شاهینی اظهار کرد: سند توسعه با برنامه توسعه استان متفاوت است، برنامه آمایش استان نیز متفاوت از این دو سند است. سند توسعه یک لایحه برای دست‌یابی به چیزی است که بعداً می‌خواهیم در برنامه توسعه بنویسیم.
شاهینی ادامه داد: استان مزیت‌های متفاوتی دارد که بای براساس آن برنامه‌ریزی کنیم، باید در این اسناد نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدید‌ها را می‌نوشتیم.
وی با بیان اینکه فاز چهارم کار ما رفتن به سمت برنامه‌های توسعه ای بخشی به تبع شهرستان‌ها است، افزود: نیاز‌های استان به روز می‌شود، نیاز‌ها و برنامه‌های پیشین پاسخگوی امروز ما نیست و باید موارد جدیدی تدوین می‌شد.
برای سفر ریاست جمهوری فراخوان دادیم و سند فصل و برنامه را تدوین کردیم، ۸۵ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر ریاست جمهوری گرفتیم، ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب فصل و برنامه نمی‌امد، ان را خارج کردیم، از ۵۵ هزار میلیاردی که ماند به معاون رئیس جمهور گفتیم که حداقل باید یک چهارم را بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌ها اخذ کنیم.
شاهینی بیان کرد: اگر راه‌های روستایی ما ۵ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده و هنوز بیش از ۲ هزار کیلومتر غیرآسفالت است باید ببینیم چه برنامه‌ای برای آن داریم؟
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر ۲ هزار گونه گیاهی داریم که ۱۵۰ نمونه آن نادر است، پارسال ۵۷ میلیارد تومان درآمد از فروش گیاهان دارویی کسب شده ولی گیاهان دارویی ما بصورت خام از استان خارج شده است، برای فراوری این گیاهان باید چه کاری کنیم؟
شاهینی اظهار کرد: ظرفیت مسافر سال کهگیلویه و بویراحمد ۵۰ هزار نفر است، ولی هفته‌ای دو پرواز وجود دارد، چرا شرکت‌ها به استان ما نمی‌آیند؟ چرا سرمایه گذار‌ها به استان ما نمی‌آیند و سرمایه‌پذیری ما ضعیف است؟ یکی از عوامل مشکلات ارتباطی است.
وی گفت: ۱۳ سد در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ در حال مطالعه و ۳ سد در حال بهره‌برداری است، مجموع این سد‌ها راه‌اندازی شود ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند، مجوز برداشت آب در استان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار میلیون متر مکعب است، که هنوز ۷۰۰ میلیون متر مکعب آن را برداشت نکرده‌ایم.
شاهینی اظهار کرد: میزان برق مصرفی استان ۴۸۰ مگاوات است، می‌توانیم ۵۰۰ مگاوات تولید برق تولیدی را صادرات کنیم، اگر این سد‌ها راه‌اندازی شود بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغال زایی می‌کند.
شاهینی افزود: استان ما می‌تواند در توسعه کشور نقش داشته باشد، باید نظام اجتماعی تولیدی پایداری را ایجاد کنیم که از نظر کشاورزی، آب و… در توسعه نقش داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه سه اولویت اصلی استان راه، آب، کشاورزی است، افزود: بعد از تصویب اعتبارات مدیران کل باید برای اخذ اعتبارات تلاش کنند، و ما باید بر کار مدیران نظارت داشته باشیم.
شاهینی گفت: برش برنامه هفتم توسعه استانی در دستور کار قرار گرفته است، که پیش از این در برنامه کاری نبود.
شاهینی در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز با بیان اینکه در بودجه استانی رشد قابل توجهی داشتیم افزود: از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیدیم.
شاهینی گفت: در سفر اول ریاست جمهوری بیش از ۶ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان اعتبار داشتیم، که در این سفر به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد رسیدیم.
شاهینی درخصوص میزان اعتبارات نفت شهرستان های گچساران و بهمئی، آمار و ارقامی ارائه نکرد و گفت: بر اساس قانون بودجه این دو شهرستان مشخص است.وی افزود: در شورای برنامه ریزی شهرستانی، فرمانداران به تصویب و توزیع اعتبارات می پردازند و پس از آن در شورای استانی اعلام می شود.

پی نوشت :
گفتنی است اختصاص ۵۶ میلیارد تومان از اعتبارات نفت به یاسوج گلایه رمردم و فعالان شهرستان های نفت خیز گچساران و بهمئی را به دنبال داشته است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122