تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 16:36
515 بازدید
کد خبر : 3703

ضرورت شفاف سازی از نیروی خدماتی تا تخصصی در استخدام بیمارستان بهمئی

ضرورت شفاف سازی  از نیروی خدماتی تا تخصصی در استخدام بیمارستان بهمئی

آفتاب زاگرس ،یادداشتی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است که عیناً بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شود.مسئله‌ای که امروزه می‌توانید گریبان‌گیر شهرستان ما بشود و یا به عبارتی بهتر، می‌تواند تشدید کننده‌ی جدایی فرد از جامعه‌ بشود، مسئله‌ی بیگانگی اجتماعی است. “بیگانگی به مفهوم انفصال، جدایی

آفتاب زاگرس ،یادداشتی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است که عیناً بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شود.مسئله‌ای که امروزه می‌توانید گریبان‌گیر شهرستان ما بشود و یا به عبارتی بهتر، می‌تواند تشدید کننده‌ی جدایی فرد از جامعه‌ بشود، مسئله‌ی بیگانگی اجتماعی است.
“بیگانگی به مفهوم انفصال، جدایی و عدم پیوند ذهنی(شناختی) و عینی( کنشی) میان فرد و جامعه، نهاد‌ها، ساختار‌ها و سازمان‌های اجتماعی نظیر سیاست، خانواده و مذهب و نظایر آن است”. جامعه‌شناسان ریشه‌های بیگانگی و علل آن را نه در درون فرد بلکه در بیرون او و در موقعیت‌های اجتماعی، نهاد‌ها، ساختار‌ها و روابط اجتماعی و نظایر آن جست‌و‌جو می‌کنند.
وجود احساس بیگانگی اجتماعی در میام افراد جامعه، همنوایی، وفاق اجتماعی، و همبستگی گروهی را در جامعه کمرنگ کرده و سبب می‌شود تا افراد جامعه با اهداف فرهنگی، انتظارات جمعی و آن چه جامعه به عنوان الگو‌های عمل برای اعضای خود در نظر می‌گیرد، همسو نشوند. شناخت و رفع عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده‌ی بیگانگی اجتماعی، می‌تواند به سلامت و پویایی جامعه کمک کرده و هزینه‌‌های کنترل و نظارت را کاهش دهد.
از جمله عواملی که منجر به بیگانگی اجتماعی می‌شود، این است که مردم یک جامعه خود را در رسیدن به فرصت‌های شغلی و اجتماعی در آن جامعه، در یک رقابت نابرابر ببینند. انتصاب افراد در پست‌هایی که با توصیه و بدون گزینش علمی صورت گرفته باشد، یکی از مصادیقی است که منجر به بیگانگی اجتماعی و حتی خشم به آن جامعه خواهد شد.
در خصوص بیمارستان تازه تاسیس شده‌ی شهرستان بهمئی، این مسئله نیز می‌تواند صادق باشد. اینکه چه کسانی و با چه آزمونی و به چه شکلی در این بیمارستان به کار گرفته شده‌اند، باید شفاف‌ سازی بشود. ابتدا تمامی پست‌هایی که در این بیمارستان نیازمند نیرو می‌باشند، ابتدا باید تعریف شده و مشخص بشوند سپس باید شفاف و مشخص بشود که شرط و شروط رسیدن به این مشاغل و پست‌ها چه چیز‌هایی هستند. از نیرو‌ی خدماتی این بیمارستان گرفته تا نیروی متخصص آن باید مشخص شود که چگونه در این مشاغل قرار گرفته‌اند. و یا اگر برای نیروی خدماتی آن هنوز تصمیمی گرفته نشده است، چون در این پست اغلب نیروی بومی به کار گرفته می‌شود، باید مسیر رسیدن به آن مشخص بشود و به کسی رانت اطلاعاتی داده نشود و همه‌ی متقاضیان در یک رقابت سالم قرار بگیرند تا حس انزجار و بیگانگی‌ اجتماعی به وجود نیاید و یا تشدید نشود. فرمانداری شهرستان بهمئی موظف است این شفاف‌سازی را انجام داده و از طریق یک مرجع معتبر، قانونی و مورد تایید مردم، آن را به اطلاع جامعه برساند.

مهدی بزندار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122