تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 17:46
114 بازدید
کد خبر : 5389

قالیباف به سرنوشت لاریجانی دچار می‌شود؟

قالیباف به سرنوشت لاریجانی دچار می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب زاگرس، در روز‌های اخیر که زمان چندانی تا انتخابات مجلس باقی نمانده تنش‌های میان جریان پایداری و محمدباقر قالیباف فزونی گرفته است. یک عضو ارشد حزب موتلفه با اشاره به این تنش‌ها، این نوع فعالیت‌ها علیه قالیباف را غیراخلاقی دانسته و از احتمال تکرار سرنوشت علی لاریجانی برای قالیباف

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب زاگرس، در روز‌های اخیر که زمان چندانی تا انتخابات مجلس باقی نمانده تنش‌های میان جریان پایداری و محمدباقر قالیباف فزونی گرفته است. یک عضو ارشد حزب موتلفه با اشاره به این تنش‌ها، این نوع فعالیت‌ها علیه قالیباف را غیراخلاقی دانسته و از احتمال تکرار سرنوشت علی لاریجانی برای قالیباف گفت.

حمیدرضا ترقی گفت: مسیری که آقای قالیباف در حال حرکت در آن است مسیر چندان پایداری به نظر نمی‌آید و احتمال تکرار سرنوشت آقای لاریجانی برای او وجود دارد.

آقای ترقی با انتقاد از آنچه رفتار‌های غیراخلاقی علیه محمدباقر قالیباف می‌خواند، گفت: بعضی افراد که از قالیباف ضربه خورده‌اند و موقعیت‌های خود را از دست دادند به کمک جریان منتقد عملکرد او در مجلس آمده که به نوعی یک بسیج برای برخورد با قالیباف ایجاد شود.

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا گفته بود: بخش قابل توجهی از آن کار تبلیغاتی‌ست. البته در کنار این موضوع، جریان آقای قالیباف به دنبال یک وزن‌کشی سیاسی جدی در عرصه‌ی انتخابات مجلس است. از آن طرف هم جبهه پایداری است که مدافع صریح خالص سازی در کشور محسوب می‌شود و هر چه که در توانش باشد انجام می‌دهد تا از ظرفیت سبد رای قالیباف هم به آرا خود اضافه کند.

این وجود، برخی بر این باور هستند که اختلافات میان قالیباف و جریان پایداری ساختگی و انتخاباتی و با هدف کسب سهمیه‌ی انتخاباتی در لیست‌ها است.

از سوی دیگر بعضی تحلیلگران آقای قالیباف را بر سر یک دو راهی توصیف می‌کنند که یک سوی آن تدوام همراهی کج‌دار و مریز با جریان پایداری است و طرف دیگرش همراه شدن با میانه‌روها.

 

 

 

 

 

 

 

احتمال تکرار سرنوشت لاریجانی برای قالیباف وجود دارد

اختلاف جریان پایداری و قالیباف در انتخابات پیش روی مجلس تا چه حد جدی است و ریشه‌های آن چه مسائلی است؟

ترقی: در مجلس فعلی بین نمایندگان اصولگرا اختلاف نظر وجود داد. اختلافاتی بین جریان‌هایی که روش آقای قالیباف را نمی‌پسندند و از دوران شهرداری هم نقد‌هایی را به او دارند هست. این‌ها در مجلس هم درباره‌ی مدیریت رئیس مجلس انتقاداتی دارند. طبیعتا این جریان‌ها به دنبال آن هستند که ریاست مجلس از قالیباف گرفته شود و در دست فرد دیگری باشد.

بعضی متغیر‌های دیگر هم وجود دارد از جمله اینکه بعضی افراد که از آقای قالیباف ضربه خورده‌اند و موقعیت‌های خود را از دست دادند به کمک این جریان آمده که به نوعی یک بسیج برای برخورد با او ایجاد شود.

فعالیت این افراد مسئله‌ای ندارد، اما گلایه‌ای که وجود داشت این بود که روش‌های به کار رفته علیه قالیباف اخلاقی‌نیست. این بی اخلاقی‌ها که شاهدش هستیم را هم شایسته‌ی جریان‌های مدعی مبانی فکری اسلامی نمی‌دانم.

مسیری که آقای قالیباف در حال حرکت در آن است مسیر چندان پایداری به نظر نمی‌آید و احتمال تکرار سرنوشت آقای لاریجانی برای او وجود دارد. البته علاوه بر آن جریان، در اطراف قالیباف هم افرادی حضور دارند که دوراندیش نیستند. اگر دوراندیشی لازم را داشته باشند می‌تواند به دوام و بقا ایشان در مسئولیت ریاست مجلس بسیار کمک کند.

قالیباف به سرنوشت لاریجانی دچار می‌شود؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122