تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1402 - 16:19
687 بازدید
کد خبر : 3118

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره امور آب شهرستان بهمئی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره امور آب شهرستان بهمئی برگزار شد

به گزارش آفتاب زاگرس ؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره امور آب شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، آبرسانی به «لیکک» و روستاهای اطراف با پیش بینی ۸۵هزار نفر از جمعیت شهرستان بهمئی از سد کوثر تا پایان سال صورت خواهد گرفت گفت:

به گزارش آفتاب زاگرس ؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره امور آب شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه ، آبرسانی به «لیکک» و روستاهای اطراف با پیش بینی ۸۵هزار نفر از جمعیت شهرستان بهمئی از سد کوثر تا پایان سال صورت خواهد گرفت گفت: آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای شهرستان بهمئی از سد کوثر از مهمترین طرح های حوزه اُمور آب استان است.
آرش مصلح با بیان اینکه ، شهرستان بهمئی به دلایل گرمای هوا و گرمسیری بودن از گذشته تاکنون از تنش آبی شدید رنج می برد افزود: این طرح ۲۳ آذرماه ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد ، تا قبل از سفر ریاست محترم جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ و طی ۱٠ سال پروژه ۴٠ درصد پیشرفت داشت اما این طرح هم اکنون به بیش از ۷۰ درصد پیشرفت رسیده و ۲۷٠ میلیارد تومان هم در بهمن ماه ۱۴۰۲ به آن اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه ، این طرح آبرسانی به طول ۵۵ کیلومتر است و ۱۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲٠٠ میلیارد تومان در طرح آبرسانی لیکک هزینه شد.
مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آبرسانی به لیکک هشت و نیم میلیون متر مکعب آب را انتقال خواهد داد که سه میلیون متر مکعب آن در حوزه صنعت و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آن برای آب شرب است گفت: در این طرح علاوه برتامین آب شرب ، اشتغال زایی هم صورت خواهد گرفت ، بطوری که حدود ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط از این طرح بهره خواهند برد.
آرش مصلح با اشاره به اینکه ، با اجرای این طرحِ مهم ، شهرستان بهمئی تا ۲۵ سال نیازی به آب شرب نخواهد داشت ادامه داد: براساس تعهدات صورت گرفته این طرح در دهه فجر سال ۱۴٠۲، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و آب تصفیه شده ، سالم و پایدار سد کوثر برای ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی شهرستان بهمئی تامین می شود.
وی در این جلسه از خدمات محسن افروزی که پیش از این طی ۹ سال گذشته از سال ۱۳۹۲ تاکنون (فروردین ۱۴۰۲)، مسئولیت اداره امور آب شهرستان بهمئی را برعهده داشت قدردانی کرد و از رئیس جدید خواست در راستای توسعه شهرستان در زمینه اُمور آب گام بردارد.
علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی هم در این جلسه بر ضرورت رفع مشکلات حوزه آب و تسریع در بهره برداری این طرح مهم تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات و خواسته های مهم مردم این شهرستان تکمیل و بهره برداری از طرح آبرسانی سدکوثر به «لیکک» و روستاهای اطراف است که طی یکسال گذشته روندی پرشتاب در حوزه اجرای عملیات این طرح را در پی داشت.
علی محمدی به برخی مشکلات حوزه آبی در ۳ بخش مرکزی ، ممبی و سرآسیاب یوسفی اشاره کرد و اجرای طرح های مختلف از جمله احداث و تکمیل سدها برای توسعه کشاورزی و تامین آب مورد نیاز مردم را خواستار شد.
در این مراسم طی حکمی، کریم محسن نیک از شهرستان بهمئی به عنوان رئیس اداره امور آب این شهرستان معرفی شد.
کریم محسن نیک ، برادر شهید عیوض محسن نیک ، با سالها تجربه و فعالیت در اداره امور آب شهرستان بهمئی، دارای مدرک کارشناسی، با سابقه کار در آموزش و پرورش ، معاون و جانشین اداره منابع آب شهرستان از بدو تاسیس تا کنون، عضو شاخه نظارت ، ناظر مسئول شورای نگهبان شهرستان و فعال در زمینه فرهنگ عمومی می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122