تاریخ انتشار : شنبه 3 اردیبهشت 1401 - 12:26
1377 بازدید
کد خبر : 947

مهمترین فاکتور در خودکشی از دست دادن معنا در زندگی است

مهمترین فاکتور در خودکشی از دست دادن معنا در زندگی است

آفتاب زاگرس،خودکشی در جهان و کشور مابه عنوان یک مشکل روز افزون،اهمیت ویژه ای را به خود اختصاص داده است،از جمله متغیرهای مربوط به شخص : سن،جنس،نژاد،مذهب و زمان و مکان می باشد. در ابتدا تعریفی از این پدیده عنوان می کنم،خودکشی عملی عمدی توسط شخص با استفاده از یک وسیله هست که منجر به

آفتاب زاگرس،خودکشی در جهان و کشور مابه عنوان یک مشکل روز افزون،اهمیت ویژه ای را به خود اختصاص داده است،از جمله متغیرهای مربوط به شخص : سن،جنس،نژاد،مذهب و زمان و مکان می باشد.
در ابتدا تعریفی از این پدیده عنوان می کنم،خودکشی عملی عمدی توسط شخص با استفاده از یک وسیله هست که منجر به مرگ وی می شود.
از جمله دلایل این پدیده : وجود اختلالات اعصاب و روان مانند افسردگی،درگیری با اختلالات شخصیت خصوصا شخصیت مرزی،شکست در روابط عاطفی (طلاق،رابطه های بوجود آمده از هیجان های کاذب)،مصرف حتی یک دوز مواد روانگردان،استفاده از فضای مجازی خصوصا بعد از اپیدمی بیماری کرونا،سست شدن بنیان خانواده،کاهش توسعه اقتصادی در سال های اخیر،مفهوم یادگیری ناخودآگاه که به تقلید دیگر افراد از قربانیان بدون آگاهی شخص می گویند و مهمترین فاکتور یعتی از دست دادن معنا در زندگی هست.
از جملهاقداماتی که می توان برای پیشگیری انجام داد استفاده همه ظرفیت های وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برای غربال جمعیت تحت پوشش در سطح کلان،و در سطح خانواده و ارگان های امنیتی-انتظامی اینکه وسایل خودکشی در دسترس افراد دارای فاکتور های خطر را کاهش دهیم.
خودکشی هر چند در یک ساعت یا حتی یک دقیقه رخ می دهد ولی ممکن است حاصل ماه ها و شاید سال ها سرخوردگی و ناکامی یک فرد باشد.
در پایان از مسئولین محترم خصوصا دادستان گرانقدر به عنوان عضو کوچکی از جامعه و یک روانشناس خواهانم : به صورت جدّ،گسترش اخبار مربوط به خودکشی را که از طریق رسانه ها انجام می شود به صورت شدید محدود و کنترل نمایند.
با تشکر احمد دانایی
۱۴۰۱/۲/۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122