تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 9:36
125 بازدید
کد خبر : 4562

پتروشیمی چرام ۹۵۰ فرصت شغلی ایجاد می کند

پتروشیمی چرام ۹۵۰ فرصت شغلی ایجاد می کند

آفتاب زاگرس؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان مرکز گاز و نفت است، بنابراین نباید پتروشیمی‌ چرام و کارخانه‌های بزرگ گرفتار ناترازی گاز کشور شوند. به گزارش آفتاب زاگرس به نقل از ایرنا، سید علی احمدزاده چهارشنبه شب در حاشیه نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان ما

آفتاب زاگرس؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان مرکز گاز و نفت است، بنابراین نباید پتروشیمی‌ چرام و کارخانه‌های بزرگ گرفتار ناترازی گاز کشور شوند.

به گزارش آفتاب زاگرس به نقل از ایرنا، سید علی احمدزاده چهارشنبه شب در حاشیه نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان ما منبع گاز است و هم اینک بهره برداری از میدان گازی مختار بویراحمد به عنوان چهارمین میدان گازی کشور در دستور کار است.

وی افزود: این میدان قرار است ناترازی و کمبود گاز در کشور را رفع کند و تحت هیچ شرایطی نباید ناترازی گاز را برای عدم اجرای طرح پتروشیمی چرام بهانه کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید مانع تعطیلی کارگاه‌های بزرگ اقتصادی در استان شویم و متولیان حوزه گاز استان نگذارند که پتروشیمی چرام گرفتار ناترازی گاز در سطح کشور شود.

احمدزاده تاکید کرد: در این مدت یک سال و نیم اخیر برای رفع موانع سر راه پتروشیمی چرام جلسات طولانی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است .

وی ادامه داد: در سطح کشور هشت ماه برای پتروشیمی‌ها خوارک تأمین می‌شود و بیش از هشت ماه تضمین خوراک نمی‌دهند و در این رابطه سرمایه‌گذار پتروشیمی چرام ادعا می کند که هشت ماه توجیه اقتصادی ندارد و اکنون نیازمند توجه دولت برای تامین خوراک این طرح اقتصادی برای ۱۰ تا ۱۲ ماه هستیم.

احمدزاده ابراز کرد: البته آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور هم قرار است در این راستا دستورات لازم را به وزیر نفت برای رفع این مشکل و دغدغه جدی مردم منطقه کهگیلویه بزرگ به وزیر نفت و شرکت ملی گاز ایران دهد که گاز این پتروشیمی را ظرف ۱۰ تا ۱۲ ماه از سال تامین کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور هم در جریان این موضوع قرار گرفته است.

قرار است پتروشیمی اوره و آمونیاک به عنوان پتروشیمی دوم دهدشت در دشت آهوی بین چرام و دهدشت احداث شود. با احداث این پتروشیمی ۹۵۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

۵۰ هکتار زمین در اختیار سرمایه گذار قرار داده شد و ۲ سال مطالعات انجام و انواع مجوزهای مختلف از جمله محیط زیست و منابع طبیعی صادر شده است.

شهرستان ۳۳ هزار نفری چرام یکی از شهرستان های ۹ گانه استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122