تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 10:26
2170 بازدید
کد خبر : 2368

چرا ژاپن می تواند ؟

چرا ژاپن می تواند ؟

آفتاب زاگرس؛فرهاد وفایی فعال رسانه ای نوشت :آوردگاه جام جهانی فوتبال در کشور قطر در حال برگزاری است و تیم ملی ژاپن توانست با شکست غول های فوتبال دنیا (آلمان و اسپانیا) به مرحل بعدی دست یابد . ژاپن در سال ۱۹۹۸ توانست برای اولین با به مسابقات جهانی راه یابد و در این ۶

آفتاب زاگرس؛فرهاد وفایی فعال رسانه ای نوشت :آوردگاه جام جهانی فوتبال در کشور قطر در حال برگزاری است و تیم ملی ژاپن توانست با شکست غول های فوتبال دنیا (آلمان و اسپانیا) به مرحل بعدی دست یابد . ژاپن در سال ۱۹۹۸ توانست برای اولین با به مسابقات جهانی راه یابد و در این ۶ دوره همیشه تیمی قابل احترام و اکثرا به دور بعدی مسابقات راه یافته بود . به راستی چرا ژاپن می تواند و اما ایران با این همه ظرفیت نیروی انسانی در حوزه فوتبال نمی توانند؟

به نظر می رسد سرمایه گذاری کلان، مدیریت صحیح واصولی؛برنامه ریزی و داشتن استراتزی مدون، استفاده از تکنولوژی و هم چنین شایسته سالاری در حوزه نیروی انسانی و مدیریت کلان ورزش و تعاملات خوب و مثبته با دنیای فوتبال و برگزاری منظم لیگ ، استخدام مربی و فوتبالیست سطح بالا در این موفقیت نقش چشمگیری داشته است و نشان می دهد که این موفقیت حادثه ای و اتفاقی نیست.ژاپن در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و… به توسعه متوازن رسیده است و نمود ان را می توان در ورزش نیز به عینه مشاهده کرد (المپیک و برگزاری مسابقات جهانی در تمای رشته ها) و کسب مدال هاب فراوان نشان می دهد انها در جهان به مانند اقتصاد حرف برای گفتن دارد.

در این بین تیم ملی فوتبال ایران با ۶ دوره حضور در جام جهانی انتظار می رفت برای اولین بار به دور بعدی مسابقات راه یابد اما شاهد عدم کامیابی و موفقیت در این دوره به سان ادوار گذشته بودیم.اما این ناکامی را می توان تحلیلی مبتنی بر فکت کرد که به نظر می رسد این ناکامی در دو حوزه قابل بررسی و واکاوی است .

بعد داخلی:متاسفانه تحولات دو ماهه اخیر ایران در این زمینه بیشترین اسیب را به تیم ملی زد.دو دستگی بین بازیکنان،نخوندن سرود ملی، نقش منفی سلبریتی ها فوتبالی ، دو شقه شدن ملت و انرژی منفی به تیم ترزیق کردن ،عدم برنامه ریزی صحیح و اصولی،اخراج اسکوچیچ مربی موفقی که تیم بحران زده ایران را به سلامت و تنها با یک شکست به جام جهانی رساند،روی کار امدن کیروش بعد از ۸ سال با کارنامه ای ضعیف شده (حذف کلمبیا و مصر و عدم راهیابی این دو تیم به جام جهانی ) و تیم مدیریتی فدراسیون تاج بعد از شاهکار قراردادننگین با ویلموتس سرمربی سابق ایران ، هدر رفتن وقت با توجه به اینکه ایران اولین تیم اسیایی بود که به جام جهانی راه یافته بود.عدم تمیکن فوتبالیست های از مربی وباند بازی در تیم ملی عدم استفاده از فوتبالیست های جوان (پیرترین تیم جام)عدم شناخت از بازیکنان و ظرفیت ها نیز در این دوره مشهود بود . عدم استفاده از ظرفیت فوتبالیست و مربیان طرز اول دنیا و لیگ ضعیف و نداشتن پدیده فوتبالی در این سالها نیز می توان از دیگر دلایل شکست ایران دانست .

بعد خارجی: هیچ تیم سطح بالای در جهان حاضر به برگزاری مسابقه دوستانه با ایران نشده است که همین امر باعث شده که نقاظ ضعف تیم ملی پوشانده شود.نداشتن فوتبالیست طراز اول در لیگ های معتبر دنیا (به جز ۴ بازیکن) و هم چنین نقش رسانه های خارجی معاند و ترزیق ناامیدی را می توان از بعد خارجی مشاهده نمود

به نظر می رسد علی رغم گردش مالی بالا در سطح فوتبال ایران، عدم شایسته سالاری مدیریتی و نداشتن برنامه،حرف درمانی و شعار پرگویی و عدم عملکرد و عمل گرایی ،عدم استفاده از ظرفیت های فوتبالی در حوزه مدیریتی بیشترین نقش را در این ناکامی داشته است و ما مکررا چه در سطح اسیا (ملی و باشگاهی)چه در سطح جهان همیشه مغلوب هستیم و از این شکست ها درس نمی گیریم و کسی هم پاسخگو نیست . به همین خاطر است که ایران نمی تواند؟!!!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122