تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 16:13
94 بازدید
کد خبر : 4543

گرانفروشی بلیط هوایپما در خوزستان

گرانفروشی بلیط هوایپما در خوزستان

آفتاب زاگرس؛استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک و قطب‌های اقتصادی کشور و اهواز به عنوان مرکز و کلانشهر این استان، برای ارتباط با تهران از نظر بعد مسافت زمینی دارای فاصله زیادی است که طی این مسیر به وسیله خودروی شخصی، قطار و یا اتوبوس بسیار زمانبر است و اگر شخصی قصد تردد

آفتاب زاگرس؛استان خوزستان به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک و قطب‌های اقتصادی کشور و اهواز به عنوان مرکز و کلانشهر این استان، برای ارتباط با تهران از نظر بعد مسافت زمینی دارای فاصله زیادی است که طی این مسیر به وسیله خودروی شخصی، قطار و یا اتوبوس بسیار زمانبر است و اگر شخصی قصد تردد سریع میان این دو شهر را داشته باشد، بهترین انتخاب استفاه از هواپیما و سفر هوایی است.

از این رو با توجه به اهمیتی که در بحث حضور در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان و همچنین سفر به تهران به عنوان مرکز کشور وجود دارد، مسیر پروازی اهواز – تهران و بالعکس، یکی از مسیرهای پروازی بسیار پرتردد است که البته موارد بسیاری در این خصوص باعث شده تا در این مسیر هوایی اولا پرواز به سختی پیدا شود و اگر پروازی هم برای خرید باشد، آن پرواز قطعا گران است.

به گزارش ایسنا، در این زمینه شرکت هواپیمایی کارون به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشور که دفتر مرکزی آن در اهواز قرار دارد و عمده فعالیت و پروازهای آن نیز در مسیرهای هوایی جنوب به ویژه در خوزستان است، به جای آنکه شرایطی را فراهم کند تا دغدغه مسافران در این مسیر هوایی کاهش یابد، خود زمینه‌ساز بروز مشکلات و نارضایتی‌های بسیاری در این حوزه شده و صدای بسیاری از مردم را درآورده است.

این شرکت هواپیمایی که براساس تابلو پرواز فرودگاه اهواز، بهترین زمان‌های پروازی را در اختیار دارد در بحث قیمت بلیت و گران فروشی در این حوزه، تخلفاتی داشته و از سوی مسافران نیز مورد اعتراض قرار گرفته است؛ موضوعی که حتی در مواردی منجر به ابطال مجوز پروازهای این شرکت هواپیمایی به‌دلیل عرضه بلیت بالاتر از نرخ مصوب شده است.

نرخ بالای فروش بلیت‌های این شرکت هواپیمایی در کنار مواردی از جمله ثبت تاخیرهای پروازهای حتی بیش از ۱۲ ساعت، موضوعی است که زمینه ساز نارضایتی بسیاری از مسافران این شرکت هواپیمایی شده است و از این رو انتظار می‌رود نهادهای نظارتی به بحث فعالیت و خدمات این شرکت هواپیمایی ورود کرده و در صورت تایید این تخلفات به صورت جدی با این مجموعه برخورد کنند.

مطابق آمار ارایه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ در خصوص تاخیر پروازی ایرلان‌های داخلی، هواپیمایی کارون در دی‌ماه ۹۵۹ پرواز را انجام داد که از این تعداد ۵۶۶ پرواز با مجموع تاخیر ۷۵ هزار و ۱۴۹ دقیقه انجام شده است. میانگین تاخیر پروازهای این شرکت ۱۳۳ دقیقه بوده که بیشتر از سایر ایرلاین‌ها بوده است. برای مثال در ۲۹ تیرماه سال ۱۴۰۱، مسافران شرکت هواپیمایی کارون در اصفهان به مقصد اهواز نسبت به تاخیر ۱۲ ساعته در این پرواز اعتراض داشتند و به گفته آن‌ها کسی نسبت به این اتفاق پاسخگو نبوده است.

این مورد در کنار دیگر موارد تاخیر در پروازهای شرکت هواپیمایی کارون و همچنین عرضه بلیت‌هایی بالاتر از نرخ مصوب، آن هم در مسیر هوایی که بخش عمده‌ای از پروازهای آن در اختیار این شرکت است و تقاضای بالایی برای سفر دارد، موضوعی است که مسئولان نظارتی باید به آن ورود کرده و به شکایات مطرح شده از سوی مسافران در این حوزه به صورت جدی رسیدگی کنند.

خوزستان به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور و کلانشهر اهواز به عنوان مرکز این استان، محل تردد بسیاری از مدیران و کارشناسان و مردمی است که باید به صورت هوایی به این استان سفر داشته باشند و یا از این استان خارج شوند اما با توجه به شرایطی که در خصوص فعالیت شرکت‌های هواپیمایی خاص مثل هواپیمایی کارون وجود دارد، همیشه بلیت پرواز برای این مقاصد بسیار کم و گران است!

رصد بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌های فروش بلیت برای خرید بلیت مسیر پروازی اهواز به تهران نشان می‌دهد که به عنوان مثال (۲۳ آبان ماه) هیچ پروازی برای خرید تا تاریخ یک آذرماه وجود نداشته و همچنین برای مسیر برگشت نیز فقط پرواز بیزینس کلاس هواپیمایی کیش ایر با قیمت یک میلیون و ۹۸۹ هزار تومان برای روز جمعه ۲۶ آبان وجود داشت و برای دیگر روزها هیچ پروازی موجود نبود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122