تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 22:50
1870 بازدید
کد خبر : 2149

راه دکتر لاهوتی که همان راه روشنفکری دینی است را با اقتدار ادامه خواهیم داد

راه دکتر لاهوتی که همان راه روشنفکری دینی است را با اقتدار ادامه خواهیم داد

آفتاب زاگرس ، دکتر علی کامرانی در مراسم ختم زنده یاد دکتر لاهوتی مکتب ایشان را زنده و پویا دانست.وی گفت: در آغاز سخن لازم می دانم از جناب آقای منطقیان تشکر کنم.در مورد جناب آقای دکتر لاهوتی صحبت های زیادی که به حق بود گفته شد.در مورد راز محبوبیت ایشان سخنان زیادی گفته شد

آفتاب زاگرس ، دکتر علی کامرانی در مراسم ختم زنده یاد دکتر لاهوتی مکتب ایشان را زنده و پویا دانست.وی گفت: در آغاز سخن لازم می دانم از جناب آقای منطقیان تشکر کنم.در مورد جناب آقای دکتر لاهوتی صحبت های زیادی که به حق بود گفته شد.در مورد راز محبوبیت ایشان سخنان زیادی گفته شد ومطالب بسیار زیادی نوشته شد ،اما از منظر دیگری اگر به موضوع بنگریم، و علت حماسه حضور به معنای واقعی در روز تشییع و مراسم ختم نگاه کنیم مهترین عامل این بود که آقای دکتر لاهوتی مختصات فکری و چارچوب فکری مشخصی داشته اند.

دکتر لاهوتی از طایفه هابیل بود از طایفه ای که ادامه دهنده آن حضرت محمد( ص) ،علی (ع) و حسین بن علی ( ع) و در تاریخ معاصر سید جمال اسدآبادی ،خمینی کبیر، استادمرتضی مطهری ،علی شریعتی مهندس مهدی بازرگان و خاتمی بوده اند. در تاریخ ملل کسانی توانسته اند برای ملت های خود موثر باشند که عقل و محصولات عقل در توسعه آن جامعه نقش محوری و فرهنگ و مهمترین اثر آن دین لحاظ شود.

علی کامرانی چهره شاخص اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دکتر لاهوتی هدف را می شناخت و استراتژی را می شناخت و موانع رسیدن به هدف را می شناخت و برای آن برنامه داشت.دکتر لاهوتی در زمره و سلسله روشنفکران دینداری بود که سر سلسله آن نبی مکرم اسلام ص بود.اگر چه به علت پیوند عاطفی همه ما از این کوچ‌ بزرگ ومصیبت عظیم ناراحتیم ، اما راه و‌منش و بینش او ساری و جاری است.حاصل زحمات ۴۰ساله دکتر لاهوتی نه کاخ بود نه زر نه ثروت ونه میلیاردها پول بلکه سرمایه اجتماعی بود ۰ دکتر لاهوتی چیزی نخواست و نه اینکه نتوانست، نه دست او کوتاه بود و نه خرما بر نخیل.حاصل زحمات او تقویت مکتب روشنفکری دینی است که ما به فضل الهی ادامه دهنده آن راه هستیم.

علی کامرانی فرزند معنوی دکتر لاهوتی افزود:زنده یاد دکتر لاهوتی ماندند تا آن مکتب را ، وآن گفتمان را ترویج کند و به یک پارادایم و الگواره تبدیل کند.و موفق نیز شدند.پس ما زنده هستیم و اندیشه روشنفکر همراه با دین داری دکتر لاهوتی زنده و پویا است.امروزفرزند رشید دکتر لاهوتی در بین ما همچون پدر و با تجربه های گرانبها از پدر هستند.عزیران و بزرگان مناطق نیز هستندپس این مکتب زنده است و می تواند به فضل خدا آینده کشور را سامان و‌توسعه دهد.چه سرمایه ای بزرگ تر از این؟ چه زندگی از این مفیدتر؟ ما اگرچه ازنعمت وجود دکتر لاهوتی محروم هستیم اما اندیشه ایشان و‌ بینش ایشان زنده هست.
گر پدرمرد تفنگ پدری هست هنوز گرچه مردان قبیله همه کشته شدند تو‌گهواره چوبی پسری است هنوز.

ما هستیم، او زنده است و ما با قدرت راه او را ادامه خواهیم داد.

علی کامرانی ادامه داد:اصالتا از طرف خود و نیابتا از طرف همه همفکران دکتر لاهوتی و کسانی که این مکتب را با تفکر و مجاهدت خود ادامه می دهند از همه عزیزانی که از روز اول حادثه به انحائ مختلف با خانواده خونی وژنتیکی دکتر و خانواده فکری ایشان ابراز محبت کرده اند، تشکر می‌کنم .
از نماینده محترم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ حاج آقا موحد بزرگوار تشکر می‌کنم ۰از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی استان ، از مسئولان ملی استانی وشهرستانی از چهره های سیاسی اصلاح طلب ودر راس همه آقای سید محمد خاتمی سایر چهره سیاسی از جریانات فکری گوناگون از همه هنرمندان ،فرهنگیان، آحاد مختلف مردم ایلات و طوایف مختلف، از امام جمعه محترم شهر دهدشت ( حاج آقا وحدانی فر) که مصلی رادر اختیار ما جهت برگزاری مراسم قرار دادند ،تشکر می‌کنم. از شهردار محترم و شورای اسلامی محترم شهر دهدشت ،روحانیت معزز و معظم ،نخبگان دانشگاهی،پرسنل بیمارستان های دهدشت یاسوج و شیراز و همه همه…ان شالله خداوند مدد فرمایید تا فرزندان خونی و معنوی و فکری دکتر لاهوتی در مراسمات شادی و زیارتی جبران نماید.امیدوارم‌که خداوند کمک نماید ما و‌ملت ایران وهمه نوع بشر در مسیر فکری روشنفکری دینی و آنچه که دغدغه‌های ایشان بود گام برداریم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122