تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 17:28
309 بازدید
کد خبر : 4782

آخرین آرایش سیاسی در حوزه کهگیلویه بزرگ

آخرین آرایش سیاسی در حوزه کهگیلویه بزرگ

آفتاب زاگرس؛بر خلاف دیگر حوزه ها در سطح استان که مدت‌هاست جو انتخاباتی بر آن حاکم است در کهگیلویه این جو و شرایط خیلی دیرتر پیش آمده است و حتی می‌توان گفت که در روز‌های آینده و بعد از روشن شدن تأیید صلاحیت نامزد‌ها جو انتخاباتی‌تر نیز شود. البته این موضوع به معنای عدم فعالیت

آفتاب زاگرس؛بر خلاف دیگر حوزه ها در سطح استان که مدت‌هاست جو انتخاباتی بر آن حاکم است در کهگیلویه این جو و شرایط خیلی دیرتر پیش آمده است و حتی می‌توان گفت که در روز‌های آینده و بعد از روشن شدن تأیید صلاحیت نامزد‌ها جو انتخاباتی‌تر نیز شود. البته این موضوع به معنای عدم فعالیت و حتی تبلیغات انتخاباتی نیست چرا که برخی نامزد‌ها مدت هاست در سطح حوزه انتخابیه در حال رایزنی و فعالیت هستند و بویژه شاهد جدالی بزرگ در فضای مجازی حوزه انتخابیه هستیم.
سید محمد موحدخیلی دیرتر از بقیه نامزد‌ها فعالیت خود را شروع کرده است. مخالفان وی این موضوع را به تردید موحد در نامزدی در انتخابات این دوره ربط می‌دادند و حتی اینکه ممکن است موحد قصد نامزدی در ماهشهر را داشته باشد. ولی طرفدارانش بر این باورند که اساساً موحد نیاز به شلوغ کاری و تبلیغات ندارد و ضمن اینکه وی فعلا نماینده است و انجام وظایف نمایندگی بر هر کاری اولویت دارد آن‌ها همچنین معتقدند بهترین تبلیغات انجام وظایف نمایندگی است. اما هر چه بود موحد نیز از قافله عقب نماند و حالا اکثراً در آخر هفته‌ها روانه منطقه می‌شود و با برخی گروه‌ها و خانواده‌ها عکس یادگاری می‌گیرد.
بعد از کنار رفتن مناسبات حزبی و جریانی و تقلیل انتخابات به منازعات قومی این موضوع به سطح خانواده‌ها محدود شده است و هیچ خانواده‌ای حاضر نیست در یک گروه بزرگتر و پشت سر یک لیدر از کسی حمایت کند و همه ترجیح می‌دهند خود میزبان باشند و در عکس حاضر باشند.نسبت به عملکرد «سید محمد موحد» انتقادات بسیاری وجود دارد کماکان فضای مجازی محل بیشترین جدل‌ها بین موحدی‌ها و حاج عدلی هاست و هر کدام دیگری را به ضعف و ناتوانی متهم می‌کند.
برخلاف چهار سال پیش این بار تیم انتخاباتی هاشمی‌پور بخش زیادی از تمرکز خود را بر روی رسانه‌ها گذاشته است این تمرکز و بها دادن زیاد به رسانه‌ها به حدی بوده است که تاکنون شاهد برخی فول‌های بزرگ رسانه‌ای از سوی این تیم بوده‌ایم.
هاشمی‌پور فعالیت انتخاباتی زیادی داشته است و در دو منطقه چارؤسا و بهمئی گرمسیر بار‌ها حاضر شده است. دو همایش در منطقه جنوب دهدشت و همچنین در کلایه با حضور هواداران وی نشان داد او نمی‌خواهد اشتباهات دوره‌ی قبل خود را تکرار کند.
هم هاشمی‌پور و هم موحد به حضور زیاد نامزد‌ها به عنوان تهدید و فرصت نگاه می‌کنند. تهدید از آن جهت که برخی از آراء این دو قطع و یقین به سمت نامزد‌های دیگر کشیده خواهد شد و حتی این خطر را خواهد داشت که هیچ کدام از این دو نتوانند پیروز انتخابات باشند اما بر همین اساس نیز آن‌ها به این موضوع به عنوان فرصت نگاه می‌کنند و هر کدام استدلالاتی در این که تکثر کاندیدا رای رقیب را به سمت خود خواهد برد دارند و معتقدند اگر چه ریزش‌هایی داشته و دارند اما این ریزش‌ها در یک نقطه متمرکز و جمع نمی‌شوند و تکثر آن باعث خواهد شد آن‌ها با رای حداقلی نیز بتوانند پیروز انتخابات شوند.

سید علی‌محمد بزرگواری نیز با سابقه دو دوره نمایندگی مجلس در وهله اول از برندگی زبان و ادبیات انتقادیش کاست و سپس نامزد انتخابات شد تا با‌امید به برخی اما و اگر‌ها بتواند تجربه نمایندگی‌اش را افزایش دهد. او نیز نامزد دست بسته‌ای نست و تاکنون با استقبال‌های خوبی در مناطق مختلف مواجه شده است.

علی مژدهی‌پور که او نیز سابقه نامزدی در سال ۱۳۸۶ و کسب یک رای خوب را در کارنامه دارد به یکباره و در ایام ثبت نام اعلام نامزدی کرد و تاکنون فرد فعال و پیگیری در عرصه انتخابات بوده است.

البته فعالیت و رقابت در دنیای مجازی و رسانه‌ها بمراتب شدیدتر و سنگین‌تر از دنیای واقعی است و نامزد‌ها هیچ کدام نمی‌خواهند این فضا را از دست دهند. چهره‌های جوانتر نیز حضور فعالی در عرصه دارند

در طیف و جریان اصلاح طلب پس از عدم ثبت نام چهره شاخص این جریان اقای دکتر کامرانی افرادی از این جریان ثبت نام کرده اند که می توان به اقایان مجید باقریان و رضا دهبانی پور و ایت سعادتیان اشاره کرد اگر چه تاکنون اصلاح‌طلبان به صورت رسمی از این کاندیدها حمایت نکرده اند و موضع‌گیری نداشته‌اند اما هستند بخش‌هایی از این طیف که در پشت سر باقریان و دهبانی‌پور و سعادتیان نسبت به وضعیت موجود منتقد و خواستار بهبود شرایط حوزه انتخابیه هستند.

اعلام رسمی و نهایی پرونده تأیید صلاحیت‌ها یقیناً یک شوک بزرگ به صحنه انتخابات کهگیلویه بزرگ به همراه خواهد داشت . در آن مرحله رد صلاحیت هر نامزدی یعنی شکل‌گیری جبهه‌بندی‌های جدید و هر احتمالی و تأیید همه یعنی جدی شدن عرصه انتخابات و رقابت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122