تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1402 - 0:36
392 بازدید
کد خبر : 3679

استاد خواجوی قطب اصلی اصلاحات در جنوب و گچساران بود/خواجوی کیسه ای برای خود ندوخت

استاد خواجوی قطب اصلی اصلاحات در جنوب و گچساران بود/خواجوی کیسه ای برای خود ندوخت

آفتاب زاگرس ”؛آیین نکوداشت دومین سالگشت زنده یاد معلم اخلاق علی خواجوی امروز پنج شنبه ۵مردادماه ۱۴۰۲در مسجد بیت العباس گچساران با حضور مردم و چهره‌های مختلف سیاسی از استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و خوزستان برگزار شد.در این آیین نکوداشت ابتدا به مناسبت تاسوعای حسینی عزاداری و سینه زنی برگزار شد. در

آفتاب زاگرس ”؛آیین نکوداشت دومین سالگشت زنده یاد معلم اخلاق علی خواجوی امروز پنج شنبه ۵مردادماه ۱۴۰۲در مسجد بیت العباس گچساران با حضور مردم و چهره‌های مختلف سیاسی از استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس و خوزستان برگزار شد.در این آیین نکوداشت ابتدا به مناسبت تاسوعای حسینی عزاداری و سینه زنی برگزار شد.

در ادامه این آیین نکوداشت دکتر ولی الله شجاع پوریان نماینده ادوار مجلس و از چهره‌ای سرشناس سیاسی اصلاح طلبان کشور با تشریح ویژگی های جامعه حسینی گفت :جامعه امروز هیچ سنخیتی با جامعه امام حسینی ندارد.وی افزود :یکی از مولفه های ممتاز امام حسین حریت بوده است .

شجاع پوریان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در دامان علی(ع) و فاطمه بزرگ شده و از عزت و آزادگی و حریت برخوردار. بوده است بیان کرد:هر انسان حر و آزاده که زندگی با عزت از هر نوع زندگی پست و دون برتر است باید مرام امام حسین را سر لوحه قرار دهد.وی افزود :باید آرمان های واقعی امام حسین گفته شود .

نماینده ادوار مجلس گفت:نکته دومی که امام حسین را برمی آشوبد مقابله با یک قدرت استبدادی و حاکمه است که یک نفر حرف را می زند و یک سخن را همه می پروراند .آیا مصالح مردم در این دستور رعایت شده آیا منافع ملی یک ملت به حراج نمی رود.وی افزود:نکته پایانی در بحث اول این است که امام حسین یک اصلاح طلب واقعی و بنیان گذار دینی در جامعه ما است

اگر امام حسین در برابر کژی ها نمی ایستاد و با شهادت خویش اعلام نمی کرد که این مسیر یک مسیر انحرافی است امروز هیچ اثری از اسلام نبوده است.

دکتر شجاع پوریان در ادامه سخنان خود در آیین نکوداشت معلم اخلاق علی خواجوی گفت :باید در تاسوعا و عاشورای حسینی به جای حرف های تکراری که مردم را به ملالت و خستگی می اندازد باید به فلسفه و علل اصلی این نهضت پرداخته شود. تا سرمنشا این نهضت برای مردم جامعه ما باشد

مرحوم خواجوی حسین بن علی الگویش بود‌.

شجاع پوریان تاکید کرد :ما وظیفه انسانی و دینی داریم که هر فردی که برای جامعه قدمی برداشته است از او یاد کنیم و آقای خواجوی یک شخصی بود که تمام زندگی خویش را صرف تلاش و خدمتگزاری به همنوعان نموده است.وی ادامه داد :قبل از انقلاب با حاج بهرام تاجگردون استارت مبارزه با ستم و وضع موجود را زد و هزینه داد امام نترسید و با شهامت مبارزه کرد.چهره سیاسی اصلاح طلب کشور درحسینیه بیت العباس گچساران گفت :یکی از عناصر اصلی و‌موثر در انقلاب گچساران و استان مرحوم خواجوی بوده است و بعداز انقلاب علیرغم همه سختی ها و محدودیت ها از هیچ کوششی دریغ نکرد و خسته نشد.

وی افزود:آقای خواجوی به رغم همه بی مهری ها و سنگ اندازی ها روی آرمان خویش که مبارزه برای اصلاح و روشنگری نسل جوان بود نیم قرن فعالیت مبارزاتی در عرصه های مختلف داشته است که به کار حزبی و فکری و جمعی باور داشت .

دکتر شجاع پوریان گفت :آقای خواجوی به این امر باور داشت و یک فرد کاملا تشکیلاتی و خواستگاه فکری او اصلاح طلبی بود و هیچ تزلزلی نداشت.
وی افزود :خیلی افراد دچار دلسردی و تغییر فکری می شوند اما خواجوی سست نشد و خستگی ناپذیر بود و چون راه فکری خود را آگاهانه تشخیص داد دارای ثبات قدم بود.

وی افزود :زنده یاد خواجوی در جنوب و گچساران قطب اصلی جریان اصلاحات در کشور بود .

شجاع پوریان با اشاره به ویژگی آقای خواجوی گفت :اگر سید محمد خاتمی می خواست برای جنوب و استان مشورتی کند اولین نفر با مرحوم خواجوی مشورت می کرد.

وی افزود :دلایل نظر و دیدگاهش را بیان می کرد و به همین دلیل مورد وثوق نیروها طراز اول جریان فکری کشور بود ویکی از دلایل اینکه عزیز همه بود مناعت طبع در فعالیت های سیاسی داشت.

وی با اشاره به بداخلاقی های سیاسی و کسب قدرت گفت .اما خواجوی با مناعت طبع از فعالیت سیاسی هیچ کیسه ای ندوخت .

حقیقتا به دنبال این فضا و حضور در مناصب و فعالیت های انتخاباتی نبود.

او به درستی فهمید که یک معلم روشنگر می تواند روی یک نسل تاثیر گذار باشد اما عمر یک دوره نمایندگی ۴سال است.

اما خواجوی با درایت این نکته را فهمید

نماینده ادوار مجلس گفت :یکی از ویژگی های آقای خواجوی دم خور بودن با نسل جوان بود و زمینه رشد آنها را فراهم می کرد و کمک می کرد که در تشکیلات رشد کند .

شجاع پوریان افزود :ما نسلی هستیم که با نسل جوان فاصله داریم و یک مشکل گسل نسلی مواجه هستیم این است که نسل جوان را نمی فهمیم اما آقای خواجوی فضا را برای جوانان فراهم می کرد.

خیلی از بانوان فرهیخته مورد مشورت آقای خواجوی بودند.

وی بیان کرد :سعه صدر و صبوری از ویژگی های آقای خواجوی بود که هنر گوش کردن با مخالف را هم داشت.

آقای خواجوی در فعالیت های سیاسی به رقیب خود احترام می گذاشت

ما برای رسیدن به قدرت هر تخلف و خلافی را نباید انجام دهیم ما نباید با مخالف خود به هر شیوه ای برخورد کنیم.

حرمت گذاری از ویژگی های مرحوم خواجوی به همه انسان ها بود.

شجاع پوریان در پایان ضمن تشکر از صبوری و همراهی خانم خواجوی با در مبارزات و فعالیت های سیاسی وی گفت :قطعا یکی از رازهای مردان موفق همراهی زنان قهرمان و خانواده های صبور آنها می باشد.مرجع صبح خرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122