تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 8:49
852 بازدید
کد خبر : 31

یک کارشناس: روند منفی بورس تا یک ماه آینده تداوم دارد

اعلام سقف و کف حمایتی شاخص/بورس تحت فشار این دو عامل قرار دارد

اعلام سقف و کف حمایتی شاخص/بورس تحت فشار این دو عامل قرار دارد
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یک بخش رشد بازار میتواند با تزریق نقدینگی از طریق هولدینگ‌ها و یک بخش دیگر هم با بازگشت اعتماد به بازار از طریق دستورالعمل‌ها انجام شود.

بورس اوراق بهادار تهران همچنان به روند کاهشی خود ادامه داد و در پایان معاملات شاخص کل با کاهش ۶ هزار و ۷۳۳ واحد به رقم یک‌میلیون و ۲۶۲ هزار و ۷۶۱ واحد رسید.

شاخص کل نیز با معیار هم‌وزن امروز با کاهش ۹۴۵ واحد به رقم ۴۳۸ هزار و ۹۷۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۶۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش شدند اما میزان کاهش شاخص زیر یک‌درصد بوده به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۵۳ صدم درصد کاهش یافت.

اعلام سقف و کف حمایتی شاخص/بورس تحت فشار این دو عامل قرار دارد

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار کرد: از روز دوم کاری بازار سرمایه بورس منفی شده و این روند ادامه پیدا کرده است. مهمترین دلیل افت بازار مربوط به بحث‌های سیاسی مثل برجام و کاهش نرخ ارز است. دلیل دوم هم کمبود نقدینگی در بازار است. بخاطر این دو دلیل است که بازار نتوانسته پا بگیرد. دامنه نامتقارن هم جدا از درست یا غلط بودن آن باعث شده که روند بازار فرسایشی شود.

وی با اشاره به ادامه روند فعلی بازار سرمایه گفت: حداقل تا یک ماه  و مشخص شدن بخشی از این توافقات برجام و همچنین انتخابات، روند فعلی ادامه خواهد داشت. ولی باید توجه کرد که اگر دلار افت قیمت نداشته باشد بازار ارزنده خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص راه برون رفت بورس از روند کاهشی کنونی گفت: یک بخش رشد بازار میتواند با تزریق نقدینگی از طریق هولدینگ‌ها و بخش دیگر هم بازگشت اعتماد به بازار از طریق دستورالعمل‌ها انجام شود.

وی افزود: فکر میکنم در ده روز آتی یک سری شفافیت‌ها در سیاست خارجه ایجاد شود که بتواند مسیر آینده را روشن‌تر کند.

خبری زاده در خصوص کف و سقف حمایتی بورس اظهار کرد: به نظرم بازار تا پیش از انتخابات در همین بازه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد میماند و نه پایین‌تر و بالاتر خواهد رفت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122