تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 16:05
136 بازدید
کد خبر : 4538

ایستگاه سنجش الودگی هوا در شهرستان بهمئی راه انداری می شود

ایستگاه سنجش الودگی هوا  در شهرستان بهمئی راه انداری می شود

آفتاب زاگرس،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی ۳ ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در این استان خبر داد. اسلام جاودان خرد با بیان اینکه انباشت آلاینده های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌هاست،

آفتاب زاگرس،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی ۳ ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در این استان خبر داد.

اسلام جاودان خرد با بیان اینکه انباشت آلاینده های هوا در زمستان و گرد و غبار در تابستان از علل ایجاد کارگروه اضطرار آلودگی هوا در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌هاست، افزود: برهمین اساس نخستین جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان با حضور طهماسبی مشاور رئیس سازمان و دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار بصورت مجازی همزمان با آخرین روز آبانماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

وی اظهارکرد: در این نشست که با حضور اعضاء کارگروه استانی از هواشناسی، هلال احمر، مرکز بهداشت، صنعت معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری یاسوج، شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی و صدا وسیما در محیط زیست برگزار شد، انباشت آلاینده های هوای در فصل زمستان که علل آن وارونگی هواست، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این نشست مصوب شد که اعضاء کارگروه، متناسب با شاخص کیفیت هوا در مواقع اضطرار بصورت فعال در جلسات حضور داشته باشند و بصورت عملیاتی وارد میدان شوند.

جاودان خرد، تجهیز ایستگاه های سنجش آلودگی، رفع نقص، تعمیر، خرید، نصب و راه اندازی ایستگاه های جدی را از دیگر اقدامات محیط زیست استان عنوان و تصریح کرد: تا قبل از ۱۴۰۲ استان کهگیلویه و بویراحمد تنها دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران داشت که اغلب قطعات همین دو ایستگاه هم بدلیل تحریم های ظالمانه آمریکا مستهلک شده بودند و به مدت دو سال عملا از رده خارج شده بودند.

وی ادامه داد: در سال جاری با خرید تجهیرات جدید بومی تمام ایرانی موفق شدیم این ۲ ایستگاه را مجدد وارد چرخه فعالیت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به راه اندازی سه ایستگاه جدید اشاره و عنوان کرد: در سال جاری با رایزنی های متعدد از اعتبارات ملی و استانی موفق شدیم ۳ ایستگاه جدید برای شهرهای لیکک، دهدشت و مجدد در گچساران خرید و راه اندازی کنیم.

به گزارش آفتاب زاگرس به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، جاودان خرد بیان کرد: گچساران بدلیل آلودگی های صنعتی متعددی که داراست هم اکنون ۲ ایستگاه سنجش دارد که این ایستگاه ها مجهز به آنالیزر گرد و غبار و اوزون هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122