تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 22:03
151 بازدید
کد خبر : 4648

پنج طرح و پروژه در حوزه نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد را متحول می کند/ سهم شهرستان نفت خیز بهمئی هیچ؟!

پنج طرح و پروژه در حوزه نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد را متحول می کند/ سهم شهرستان نفت خیز بهمئی هیچ؟!

آفتاب زاگرس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج طرح و ابرپروژه حوزه نفت و گاز در استان که فعالیت و احیای آنها در دولت سیزدهم رقم خورده است ابن استان را متحول و روی ریل شتاب توسعه ای قرار خواهد داد. به گزارش آفتاب زاگرس به نقل از ایرنا سید علی احمد زاده عصر پنجشنبه

آفتاب زاگرس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج طرح و ابرپروژه حوزه نفت و گاز در استان که فعالیت و احیای آنها در دولت سیزدهم رقم خورده است ابن استان را متحول و روی ریل شتاب توسعه ای قرار خواهد داد.

به گزارش آفتاب زاگرس به نقل از ایرنا سید علی احمد زاده عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه های یاسوج هفت میلیارد دلار برای احداث طرح پتروپالایش شهرستان نفتخیز گچساران سرمایه گذاری می شود.

وی ببان کرد: پترو پالایش گچساران با ظرفیت ۱۰۵ هزار بشکه نفت احداث می شود.

وی محصول این طرح را گازوئیل، بنزین و بنزن ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از پتروشیمی گچساران یکهزارو ۵۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در منطقه لیشتر روستای آب انجیر اجرا می شودابراز کرد: با راه اندازی این طرح بزرگ بیش از ۲۲ محصول از جمله گازوئیل، بنزین و بنزن و … تولید خواهد شد.

میدان گاز مختار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح میدان گاز مختار آغاز شده تاکید کرد: ۶۵۰ میلیون دلار نیز در این طرح سرمایه گذاری می شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود در طرح میدان گاز مختار روزانه هشت میلیون متر مکعب گاز تولید و سه هزار بشکه نفت و میعانات گاز استخراج شود.

احمدزاده تصریح کرد: طرح میدان گاز مختار ضمن رفع ناترازی گاز کشور زمینه خلق یکهزار فرصت شغلی را ایجاد می کند.

مینی پالایشگاه کهگیلویه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: احداث مینی پالایشگاه در منطقه پادوک شهرستان کهگیلویه با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از دیگر طرح های اقتصادی و اشتغالزایی استان محسوب می شود که اکنون در مرحله تسطیح زمین محل اجرای طرح است.

احمدزاده با اشاره به اینکه این طرح بالغ بر ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می کند افزود:گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از پیامدهای اجرای این طرح است.

پتروشیمی اوره وآمونیاک

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام به عنوان دومین پتروشیمی شهرستان کهگیلویه از طرح هایی است که براساس برنامه ریزی قرار بود کلنگ زنی شود اما به علت کمبود خوراک به تاخیرافتاد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده این مشکل در حال رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: پتروشیمی اوره و آمونیاک به عنوان پتروشیمی دوم دهدشت در دشت آهوی بین چرام و دهدشت احداث می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با احداث این پتروشیمی سه هزار شغل جدید در استان ایجاد خواهد شدابراز امیدواری کرد: این کارخانه بتواند نقش مهمی در تولید و اشتغال در شهرستان کوچک چرام داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گریزی هم به وقایع سرزمین های اشغالی فلسطین زد و بیان کرد: کشته شدن هفت هزار زن و کودک در این جنگ نشان دهنده اوج بیرحمی استکبار است.

احمدزاده با یادآوری این نکته که کشته های صهیونیستی در میدان جنگ اتفاق افتاده است، افزود: این امر نشان دهنده قدرت مسلمانان فلسطینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122