تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 17:20
225 بازدید
کد خبر : 4676

باران و برف کهگیلویه وبویراحمد را فرا می گیرد

باران و برف کهگیلویه وبویراحمد را فرا می گیرد

آفتاب زاگرس،سامانه بارشی قوی از روز چهارشنبه ۲۲ آذر وارد استان می شود و تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری فعال خواهد بود.رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه بارش های مناسبی برای همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت. ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو

آفتاب زاگرس،سامانه بارشی قوی از روز چهارشنبه ۲۲ آذر وارد استان می شود و تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری فعال خواهد بود.رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سامانه بارش های مناسبی برای همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روزهای پایانی هفته جاری افزون بر باران های مناسب در مناطق گرمسیری نقاطی مانند دامنه های اطراف شهرهای یاسوج،سی سخت،مارگون و مناطق کاکان، جوخانه،دم چنار،دشتروم و تنگ سرخ شاهد بارش برف خواهد بود.

میانگین بارندگی های بلندمدت پاییزی شهر لیکک در مهر هشت ، آبان ۴۵ و آذر ۱۵۲ میلیمتر است وشاخص بارندگی های پاییزی ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر نیز در مهر ۲.۹، آبان ۴۶.۹ و آذرماه ۱۶۸ میلیمتر است.بهره مند میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلیمتر اعلام کرد.وی گفت: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴،سی سخت ۶۹۳،دوگنبدان ۴۳۰،دهدشت ۴۰۲،لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلیمتر ثبت شده است.میانگین بارش باران استان طی سال زراعی گذشته به حدود ۷۰۰ میلیمتر رسید که بیش از ۱۴۰میلیمتر بیشتر از میانگین بلند مدت بوده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت :همچنین از روز جمعه دمای هوای استان کاهش محسوس خواهد یافت به طوری که دمای هوا در برخی نقاط به زیر صفر می رسد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122