تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 14:47
732 بازدید
کد خبر : 3317

بازدید معاون وزیر نیرو از طرح آبرسانی به شهر لیکک

بازدید معاون وزیر نیرو از طرح آبرسانی به شهر لیکک

آفتاب زاگرس ،فرماندار بهمئی از سفر معاون وزیر نیرو به شهرستان بهمئی خبر داد.محمدی گفت:معاون وزیر نیرو با هدف رفع مشکلات اجرای طرح آبرسانی به شهر لیکک از سد کوثر، به شهرستان بهمئی سفر کرد.عباس جنگی مرنی معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز رودخانه زهره ، جراحی و حوضه های جنوبی کشور به

آفتاب زاگرس ،فرماندار بهمئی از سفر معاون وزیر نیرو به شهرستان بهمئی خبر داد.محمدی گفت:معاون وزیر نیرو با هدف رفع مشکلات اجرای طرح آبرسانی به شهر لیکک از سد کوثر، به شهرستان بهمئی سفر کرد.عباس جنگی مرنی معاون مهندسی و تجهیز منابع مالی حوضه آبریز رودخانه زهره ، جراحی و حوضه های جنوبی کشور به منظور بازدید از طرح آب رسانی به شهرستان بهمئی و رفع موانع و مشکلات موجود این طرح به این استان سفر کرد.
در این بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: با بهره برداری از این طرح بزرگ آبرسانی آب آشامیدنی ۸۵ هزار نفر تامین می‌شود.
آرش مصلح با بیان اینکه، مردم شهرستان بهمئی به دلایل گرمای هوا و گرمسیری بودن از گذشته تاکنون از تنش آبی شدید رنج می‌برند افزود: این طرح ۲۳ آذرماه ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و تا قبل از سفر ریاست جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ ، فقط ۴٠ درصد پیشرفت کاری داشت.
مصلح با بیان اینکه، این طرح آبرسانی هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد اضافه کرد: در بهمن ماه ۱۴۰۱ هم ۲۷٠ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه خط انتقال این طرح ۵۵ کیلومتر طول دارد گفت: مخزن ذخیره آن نیز ۱۸ هزار مترمکعب است.

با بهره‌برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند می شوند.

این سد هم اکنون با وجود تامین آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم پنج استان جنوبی کشور دارای یکی از بیشترین میزان پرشدگی در میان سدهای کشور است.

سد کوثر در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غرب گچساران بر روی رودخانه خیرآباد احداث و در سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسیده است.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122