تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 16:39
126 بازدید
کد خبر : 4813

درخشش هنرمندان شهرستان بهمئی /راه یابی به جشنواره تئاتر خیابانی فجر

درخشش هنرمندان شهرستان بهمئی /راه یابی به جشنواره تئاتر خیابانی فجر

برترین‌های جشنواره تئاتر مناطق در منطقه پارس معرفی و آثار راه یافته به جشنواره فجر شناخته شدند. مراسم اختتامیه این جشنواره که از پنجم دی‌ماه آغاز شده بود، شامگاه جمعه، ۸ دی در تالار حافظ شیراز برگزار شد. برترین‌های جشنواره تئاتر مناطق در منطقه پارس معرفی و آثار راه یافته به جشنواره فجر شناخته شدند.

برترین‌های جشنواره تئاتر مناطق در منطقه پارس معرفی و آثار راه یافته به جشنواره فجر شناخته شدند.

مراسم اختتامیه این جشنواره که از پنجم دی‌ماه آغاز شده بود، شامگاه جمعه، ۸ دی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.
برترین‌های جشنواره تئاتر مناطق در منطقه پارس معرفی و آثار راه یافته به جشنواره فجر شناخته شدند.

مراسم اختتامیه این جشنواره که از پنجم دی‌ماه آغاز شده بود، شامگاه جمعه، ۸ دی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

*برگزیدگان بخش خیابانی

در بخش نمایش خیابانی که ۱۶ اثر در آن حضور داشتند، محمود فرهنگ، شاهد پیوند و جلال‌الدین حدپور سراج، تیم داوری را تشکیل می‌دادند. برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش طراحی بروشور، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی کشوری برای نمایش “به سرعت گیرها دقت کنید” و پژمان محراب پور برای نمایش “یک خانه یک شهر” تعلق گرفت.

بیشترین جوایز به خوزستانی‌ها رسید

در بخش طرح و ایده، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مجتبی لاله‌زاری برای نمایش “اینا رو می‌بینی آقای رنگو” و فرزاد صبوری برای نمایش “نگاتیو” رسید.

اما رتبه سوم در این بخش به پرویز خلیل‌نژاد برای نمایش “تابوهای سیاه در قاب‌های مینیاتوری”، رتبه دوم به پژمان شاهوردی برای نمایش “باشد وقتی دیگر” و رتبه نخست به کیان آذرپناه برای نمایش “۱۹۶۸۳۷” تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن، از فاطمه علوانی برای نمایش “قهرمان غریب” از سوسنگرد تقدیر به عمل آمد. جایزه سوم به مریم نیک آئین برای نمایش “بی سقفی” از یزد رسید، رتبه دوم به شکوفه عاشور برای نمایش “حکایت دردسرهای یک زندگی” از گچساران رسید و معصومه جهان‌پور به خاطر نقش آفرینی در نمایش “تابوهای سیاه در قاب‌های مینیاتوری” از شهرستان بهمئی رسید.

در بخش بازیگری مرد، هیئت داوران از سعید خیبری از یزد و احمد شنبه‌نیا از میناب تقدیر کرد. جایزه سوم این بخش به بهمن تقی‌پور برای نمایش “درد و ایده” رسید. جایزه دوم به حبیب‌الله ناصری برای نمایش”باشد وقتی دیگر” رسید و محمدمهدی بزرگ‌زاده از یزد به خاطر نقش آفرینی در نمایش”بی سقفی” به عنوان بهترین بازیگر مرد بخش خیابانی جشنواره برگزیده شد.

در بخش کارگرانی، از مهدی منصوری و پژمان محراب‌پور به ترتیب برای نمایش‌های “کوارتت” و “یک خانه یک شهر” تقدیر شد. جایزه سوم به فرزاد صبوری کارگردان نمایش “نگاتیو” از سمنان رسید، رضا وفانیا برای کارگردانی نمایش “تابوهای سیاه در قاب‌های مینیاتوری” از شهرستان بهمئنی رتبه دوم را به خود اختصاص داد و رتبه اول نیز به شیوا قاسمی از میناب برای نمایش “باشد وقتی دیگر” رسید.

در نهایت نیز دو نمایش خیابانی “باشد وقتی دیگر” به کارگردانی شیوا قاسمی از میناب و “تابوهای سیاه برای قاب‌های مینیاتوری” به کارگردانی رضا وفانیا از بهمئی، به جشنواره تئاتر خیابانی فجر راه یافتند.

*برگزیدگان بخش صحنه‌ای

در بخش صحنه‌ای که شامل ۱۷ اثر بود، محمد نجاریاصغر خلیلی و ابوالفضل همراه تیم داوری را تشکیل می‌دادند که برگزیدگان این بخش به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش طراحی بروشور، رتبه سوم به میثم نامدار برای نمایش “تبار خون” رسید. رتبه دوم را مرتضی فرحناک از قم برای نمایش “ترنا” به خود اختصاص داد و رتبه اول به سید مجتبی موسوی از شهرستان بافق برای نمایش “چشم‌های بسته از خواب” تعلق گرفت.

در بخش موسیقی چهار کاندیدا معرفی شدند که در نهایت رتبه سوم به علی پیل آرام و علی یادگاری برای نمایش “به وقت خوب مردن” از میناب رسید، حسین افروز از بافق برای نمایش “چشم‌های بسته از خواب” صاحب رتبه دوم شد و موسیقی برتر به نمایش “دختر ساحل” از شهرستان میناب رسید.

در بخش طراحی نور، از طراحی نور نمایش “اول شخص مفرد” تقدیر شد و رتبه اول به طراحی نور نمایش‌های “سایلنت هملت، سایلنت” توسط ایمان نخلستانی و همینطور نمایش “لولیدن در خواب کسی که هرگز نخوابیده است” رسید.

در بخش طراحی لباس، عاطفه کروبی و نسرین صابری برای نمایش “دختر ساحل” رتبه سوم را به خود اختصاص دادند، میلاد هارونی برای نمایش “سایلنت هملت، سایلنت” رتبه دوم را به خود اختصاص داد و “مسلم نارکی” برای نمایش “نسناس” رتبه اول را کسب کرد.

در بخش طراحی صحنه از نمایش‌های “استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده” و “لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است” تقدیر شد، میلاد هارونی برای نمایش “سایلنت هملت، سایلنت” سوم شد، رتبه دوم به روح اله خدامی برای نمایش “خِن” رسید و زهرا مرادی پور برای نمایش “اول شخص مفرد” به عنوان بهترین طراح صحنه این جشنواره انتخاب شد.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم مشترکا به زهرا لطفی برای نمایش “ناگفته‌های گودال ابو فارِس” و شکوفه جودکی برای نمایش “اول شخص مفرد” رسید.

ستایش سرمدی برای نمایش “نسناس” دوم شد و مهنوش بلیان برای نمایش “اول شخص مفرد” به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره برگزیده شد.

بیشترین جوایز به خوزستانی‌ها رسید

در بخش بازیگری مرد از حجت دهقان از شهرستان کهنوج برای بازی در نمایش “میردوست دلارته” مهدی خجستگی از قم برای نمایش “ترنا” تقدیر شد.

مقام سوم این بخش مشترکا به داوود پارسا از گچساران برای نقش آفرینی در نمایش “لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است” عباس قاسمی از دَیِر برای نمایش “شازو” رسید.

رتبه دوم این بخش نیز به طور مشترک به محسن خدادادی برای “اول شخص مفرد” و محمد طاهری برای “سایلنت هملت، سایلنت” رسید و امجد جلالی بازیگر اهوازی که پنجشنبه شب با نقش‌آفرینی در نمایش “سایلنت هملت، سایلنت” حاضرین تالار حافظ را به وجد آورده بود، رتبه نخست بازیگری مرد را به خود اختصاص داد.

در بخش نمایشنامه، رتبه سوم به مسلم نارکی از گچساران برای نمایش “نسناس” رسید.

رتبه دوم به سعید بادینی از یزد برای نمایش “آیفون” رسید و مهدی آشوغ برای نمایش “اول شخص مفرد” رتبه اول را به خود اختصاص داد.

در بخش کارگردانی هم کارگردان‌های چهار نمایش لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است، استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده، اول شخص مفرد و سایلنت هملت، سایلنت به عنوان کاندیدا معرفی شدند.هیئت داوران در این بخش، کسی را برای رتبه سوم معرفی نکرد. رتبه دوم به طور مشترک به میلاد هارونی برای نمایش “سایلنت هملت، سایلنت” و داوود پارسا برای نمایش ” لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است” رسید و مهدی آشوغ برای نمایش “اول شخص مفرد” رتبه نخست را به خود اختصاص داد.در نهایت نیز سه نمایش “اول شخص مفرد” از اندیمشک، “سایلنت هملت، سایلنت” از اهواز و “لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است” از گچساران به جشنواره تئاتر فجر که بهمن‌ماه برگزار می‌شود، راه یافتند.

به گزارش ایسنا، شهر شیراز در روزهای ۵ تا ۸ دی‌ماه میزبان هنرمندان ۸ استان سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، کرمان و یزد بود.نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر استان فارس نیز، چهاردهم تا هفدهم دی‌ماه در سمنان با رقبای خود برای رسیدن به جشنواره تئاتر فجر، رقابت خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122