تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 - 17:09
380 بازدید
کد خبر : 5652

رفتارهای پیشا و پسا انتخاباتی بزرگواری

رفتارهای پیشا و پسا انتخاباتی بزرگواری

آفتاب زاگرس،یادداشتی که می خوانید از سری یادداشتهای مخاطبین آفتاب زاگرس است که انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست شما می توانید با ارسال یادداشت ان را تایید یا رد کنید. انتخابات کهگیلویه بزرگ با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید و مردم وکیل خود را انتخاب کردند.اما

آفتاب زاگرس،یادداشتی که می خوانید از سری یادداشتهای مخاطبین آفتاب زاگرس است که انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست شما می توانید با ارسال یادداشت ان را تایید یا رد کنید.
انتخابات کهگیلویه بزرگ با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید و مردم وکیل خود را انتخاب کردند.اما در این میان حوادث و اتفاقات و رفتارهایی نیر از ناحیه برخی افراد و گروه ها رخ داد که به جای خود قابل تامل بوده و لازم است برای آیندگان به رشته تحریر درآمده و در تاریخ کهن کهگیلویه ثبت و ضبط گردد.

یکی از این افراد جناب آقای سید علی محمد بزرگواری است.به شخصه معتقدم سید پادکست و واقعا بزرگواری است.احترام خانواده شهدا و سیادت و مبارزات ایشان در دفاع از حرم قابل تقدیر و ستایش است .اما هر کسی را بهر کاری ساخته اند. متاسفانه ایشان فاقد بینش سیاسی لازم برای حضور در چنین جایگاهی است. اما خواسته و یا ناخواسته به این ورطه کشیده شد.

رفتارهای پیشا انتخاباتی و پسا انتخاباتی ایشان حکایت از تناقضات رفتاری و عملکردی بسیاری دارد که به طور مختصر بیان می‌شود.

همگان می‌دانیم ایشان تنها در شرایطی به مجلس راه یافت که همه اصلاح طلبان منطقه کهگیلویه بزرگ رد صلاحیت شده و جناب آقای موحد نیز بنا به مصلحت در صحنه حضور نداشت.بنابراین باید به این نکته واقف بوده که همیشه چه در گچساران و چه در کهگیلویه بزرگ بین حضور موحد و عدم توفیق بزرگواری رابطه معنی داری وجود داشته است.جامعه و افکار عمومی کهگیلویه بزرگ نیز با حضور موحد هیچگاه شانسی برای موفقیت بزرگواری قائل نبوده و نیست و اصولا قیاس مع الفارق است.

ایشان بعد از دوره نمایندگی در اقدامی قابل تحسین و به بهانه ورود چهره های جدید از حضور در انتخابات انصراف داد.اقدامی که تقدیر همگان را در پی داشت اما بعدها مشخص شد چندان حسن نیتی هم درآن نبوده وتنها از بیم شکست در انتخابات بوده و تصمیمی مصلحتی و موقت بوده است.

در این دوره از انتخابات با عدم اشراف به منطقه و مشکلات آن و در کنار آن بر پایه محاسبات غلطی که موحد را تمام شده می‌دانستند و با توجیهاتی ساختگی و القا این موضوع به جامعه که بزرگواری را از بالا می‌خواهند وارد عرصه انتخابات کهگیلویه بزرگ شد.

در اینکه حق طبیعی هر فردی است که خود را نامزد انتخابات نماید شکی نیست ولو اینکه خلف وعده کرده باشد.در هر حال ورود به انتخابات آزاد است اما ایشان بعد از ورود و در دوران تبلیغات و پس از انتخابات دست به سلسه رفتارهایی زده است که سراپا تناقض بوده و در شان ایشان ،روحانیت معظم ،سادات جلیل القدر و عموم مردم منطقه کهگیلویه بزرگ نیست.مستندات این ادعا نیز سخنرانی‌های رسمی، کلیپ های تبلیغاتی و محتوای جلسات و محافل خصوصی ایشان است‌.

ایشان چون به پیروزی در میدان خالی از رقیب عادت دارند مدتها قبل و با امید به همراهی سردار هاشمی پور ، با تعبیر دشمن، دشمن ما دوست ماست ایشان را همراه خود خواند با این امید که سردار هاشمی به احترام ایشان کنار رفته و یا اصولا ثبت نام نمی کند.اما پس از ثبت نام سردار، معادلات ذهنی ایشان دچار تغییر اساسی شد.با این امید که با حذف سردار موج جمعیت به سمت ایشان سرازیر خواهد شد دست به اقدامی خلاف اخلاق زده و تلاش نمود ایشان را به گونه ای دیگر حذف نماید. امروز از دیدگاه طرفداران سردار هاشمی عامل اصلی رد صلاحیت ایشان شخص آقای بزرگواری بوده و البته شواهد و قرائن نیز همین را نشان می‌دهد.

در حالی که ایشان در کسوت روحانی و اولاد پیامبر باید منادی آموزه های اسلامی و صداقت ، رعایت اخلاق، برادری و کرامت انسانی باشند.در حالی از ایشان به عنوان یک روحانی انتطار ترویج مکارم اخلاقی و دینی میرفت اما شاهد بودیم ایشان و اطرافیانشان از تمام حریم های اخلاقی و انسانی عبور کرده و توپخانه توهین و تهمت را به صورت شبانه روزی به سمت موحد نشانه گرفتند‌ و در این مسابقه گوی سبقت را از هم می ربودند.
ایشان در ایام تبلیغات انتخاباتی در حرکتی خلاف اخلاق و قانون تمام خدمات انجام گرفته توسط نظام جمهوری اسلامی در کهگیلویه بزرگ پس از انقلاب را مصادره به مطلوب نموده و انان حاصل تلاش خود دانسته و در این رابطه صراحتا مردم را وامدار خود دانسته و برای کسانی که احتمالا به ایشان لبیک نگفته بودند واژه نمک به حرام را به کار بردند.از طرف دیگر در اقدامی خلاف اخلاق تمام مشکلات و بدبختی مردم و منطقه کهگیلویه را متوجه سید و هم لباسی خود سید محمد موحد دانستد.

این در حالی است جناب آقای موحد با سابقه ۲۴ سال نمایندگی هیچ گاه به خود اجازه نداد کوچکترین خدمت دولت در منطقه و حتی خدماتی که خود بانی و باعث آن بوده را به نام خود مصادره نماید‌.ایشان همواره خود را خادم و در کنار مردم و همراه با دولت و صدای رسای کهگیلویه دانسته است نه مجری طرح ها و پروژه ها.

دیگر رفتار متناقض ایشان نحوه برخورد با انتخابات است.ایشان در سال ۸۸ که مسائل مرتبط با انتخابات مطرح شد از نمایندگان کفن پوشی بود که خواستار اعمال حکم اعدام برای سران فتنه شد.با این توجیه که آنان سلامت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را خدشه دار کرده اند‌.اما امروز شاهدیم چون در انتخابات کهگیلویه مردم تصمیم دیگری گرفته‌اند که باب میل ایشان نیست سلامت انتخابات را زیرسوال برده است.به جای تبریک به منتخب مردم و قبول واقعیات جامعه به دنبال حاشیه سازی و به هم ریختن آرامش ذهنی و روحی مردم منطقه است.ایشان در حالی که خود را خادم صادق مردم نامیده اما واقعا صداقتی در کار ایشان دیده نمی‌شود.از یک سو به اصلاح طلبان حمله ور می‌شود اما از سوی دیگر به امید به جذب رای اصلاح طلبان منطقه به تعریف و تمجید از تاج گردون می پردازد.جناب آقای بزرگواری اشکال حضرتعالی و اطرافیان این است که شعور مردم را دست کم گرفته و می‌گیرید، تصمیمات امروز در اتاق شیشه ای و جلو چشمان بیدار ملت گرفته می‌شود.
در این رابطه باید چند نکته را خدمت ایشان یادآور شد.اول اینکه جناب آقای بزرگواری شما خود اگر در این نظام به جایگاه نمایندگی مجلس رسیده اید در قالب همین ساز و کار انتخابات بوده است.
لذا شایسته است به رای مردم احترام بگذارید ولو خلاف میل شما باشد.
به فرمایش حضرت امام راحل باید قانون را پذیرفت ولو خلاف میل ما باشد.
نکته دوم اینکه شما به حکایت کلیپ های سخنرانی قبل از انتخابات حضور مقتدرانه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و سپاه پاسداران را ضامن برگزاری انتخابات دانسته و به مردم وعده تمام بودن کار را داده اید حالا که مردم جنابعالی را انتخاب نکرده اند مدعی تقلب بوده و سلامت انتخابات را خدشه دار میکنید؟ از حضرتعالی سوال می‌شود اگر به جای موحد امروز جنابعالی نماینده منتخب بودید چه اطلاعیه ای صادر می‌کردید.انتخابات را چطور توصیف می‌کردید .قطعا انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی و پیروز ان را خادم صادق مردم معرفی میکردید.جناب آقای بزرگواری حضرتعالی با سابقه طولانی در انتخابات به خوبی میدانید همیشه برخی حواشی در انتخابات وجود داشته است و اطرافیان خود شما هم از این حواشی مبرا نیستند.اما بدانید هیچ وقت حواشی تعیین کننده نتیجه انتخابات نبوده و نخواهد بود.نتیجه انتخابات را اراده اکثریت فهیم و رشید تعیین میکند نه اقلیت اهل قال و قیل .

و اما سخن پایانی جناب آقای بزرگواری بزرگوار
این همه تلاش و جزع و فزع برای چیست.شما که انسان آزاده و از زخارف دنیا مبرا هستید.چرا این همه به آب و آتش می‌زنید.برای چه هدفی؟اگر دلسوز مردم هستید مردم دلسوزی شما را نپذیرفتند.به موحد لبیک گفتند.
چندین ماه است که به توصیه برخی افراد ناآگاه و بر پایه محاسبات ذهنی اشتباه و عدم درک از واقعیات منطقه کهگیلویه بر خلاف موج موحد خواهی شهرستان های چهار گانه کهگیلویه بزرگ در حال شنا هستید.هر آنچه داشتید عرضه کردید .
خود و اطرافیان به اندازه کافی با روح و روان مردم بازی کرده و آنها را آزار داده اید.
مردم به شما نه گفتند .خسته نشدید از این همه خلاف جهت رفتن ها.به نظرم وقت آن رسیده که بس کنید.
حال که مردم شریف منطقه بنا به مصلحت و مقتضیات میدانی تصمیم دیگری گرفته و سید دیگری از سلاله پاک سادات منطقه را به وکالت انتخاب کرده اند.مردم کهگیلویه از رفتارهای شما و اطرافیان واقعا خسته هستند .بر این اساس بر شما فرض است که بیش از این موجبات به ریختن ارامش مردم و منطقه را فراهم نسازید‌ و حلاوت و شیرینی حماسه ی حضور ماندگار را در کام مردم تلخ نکنید.به منتخب مردم و برادر خودت تبریک بگو و اگر کمکی به توسعه منطقه نمیکنی حداقل مزاحمتی برای مردم و منتخب آنان ایجاد نکنید.

جا دارد از رفتار منطقی و هوشمندانه سردار هاشمی پور هم تقدیر و تشکر نماییم.ایشان همانطور که در اطلاعیه انتخاباتی خود نیز تاکید داشتند اسیر برخی مشاوران و اطرافیان مبنی بر اعلام طرفداری از نامزدی خاص نشده و با احترام به شعور مردم ،حق انتخاب آنان را محترم دانسته وطرفداران خود را مخیر و توصیه به تصمیم منطقی نمودند.رفتاری که میتواند به عنوان یک فرهنگ سازی صحیح در اذهان مردم کهگیلویه بزرگ به یادگار بماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122