تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 16:17
1820 بازدید
کد خبر : 894

زور مجلس انقلابی به استان کهگیلویه وبویراحمد رسیده است / تغییر در جداول بودجه استان؟!/واکنش نماینده بویراحمد

زور مجلس انقلابی به استان کهگیلویه وبویراحمد رسیده است / تغییر در جداول بودجه استان؟!/واکنش نماینده بویراحمد
دلیل این همه کینه مجلس انقلابی از استان کهگیلویه وبویراحمد چیست؟

آفتاب زاگرس، سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه (۲۹ فروردین) مجلس در اخطاری براساس اصول ۶۷ و ۳ و تذکر با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی در رابطه با اعمال تغییراتی در جدول اعتبارات شهرستان ها مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۱، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق برای بررسی این جدول زحمات زیادی کشیدند اما بعد از آن تغییراتی ایجاد شده است.وی با اشاره به بخش هزینه ای، تملک و اختصاصی استان ها در قانون بودجه ۱۴۰۱، ادامه داد: نحوه تعیین سهم استان ها در بخش جداول ظلم به نمایندگان است بنابراین باید یک کارگروهی جهت بررسی این موضوع تشکیل شود چرا که تغییرات ایجاد شده از نظر شرعی نیز دارای اشکال است.نماینده صومعه سرا در مجلس تصریح کرد: هم اکنون سهم برخی استان ها به این صورت تغییر کرده، استان کهکیلویه و بویراحمد منفی ۱۴ درصد، خوزستان منفی ۷ درصد، تهران مثبت ۲۱ درصد، همدان ۱۱.۵ درصد و البرز ۲۹.۱ درصد، مگر می شود بعد از نوشتن قانون بودجه به جداول آن دست بزنیم بنابراین باید این مهم بررسی شود که کدام قسمت این جداول را دستکاری کرده است.
دلخوش در مورد نحوه تخصیص بودجه به مناطق محروم، یادآور شد: برای برخی استان ها در مناطق محروم جهت تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان تنها یک شهر گذاشته شده است و این در حالی است که ممکن است چند شهر محروم در آن استان وجود داشته باشد. معلوم نیست با وزیر کشور یا کدام یک از مسئولان مربوطه در این رابطه مذاکره شده است.
رئیس مجلس در پاسخ به وی افزود: ما این جدول را حتما بررسی می کنیم، بنابراین از آقای حاجی بابایی و هیات رئیسه می خواهیم که حتما این جداول را بررسی کنند.
قالیباف تصریح کرد: در رابطه با اعتبارات تاسیس یافته به حوزه محرومیت زدایی که گفتید به یک شهر در یک استان ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده شما می دانید در مورد این ردیف پیرامون حوزه محرومیت زدایی در کشور در هر استان یک شهر به عنوان محروم ترین شهر در کشور در نظر گرفته می شود ولی حتما در جدول باید براساس مصوبات تعیین شود بنابراین آن را بررسی کرده و اگر موردی در آن دارای اشکال باشد باید تصحیح شود.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم گفت:‌ رقم بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه و رعایت مفاد آئین نامه داخلی مجلس تغییر کرده است. اگر این مهم تحقق پیدا نکند به تمام مراجع قانونی کشور شکایت می‌کنم.مهدی روشنفکر در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: به اعضا و رئیس کمیسیون تلفیق اخطار می‌دهم که رقم بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد بدون توجه و رعایت مفاد آئین نامه داخلی مجلس تغییر پیدا کرده است سریعا به عدد واقعی خود برگرداند.نماینده مردم بویراحمد ، دنا و مارگون در مجلس افزود: اگر این مهم تحقق پیدا نکند به تمام مراجع قانونی کشور شکایت می‌کنم و این را خیانت در امانت می‌دانم چرا که کهگیلویه و بویراحمد استانی است که از لحاظ تورم و بیکاری در صدر سایر استان‌ها قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122