تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 18:30
347 بازدید
کد خبر : 4434

سید محمد خاتمی به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت +جزئیات

سید محمد خاتمی به دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت +جزئیات

آفتاب زاگرس؛سید محمد خاتمی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، خواستار قطع فوری حملات اسرائیل و آتش بس فوری در غزه شد 🔹خاتمی: فاجعه بزرگ انسانی در غزه شکل گرفته است/ همت و تلاش عملی قطع فوری حملات علیه مردم مظلوم غزه و آتش بس بکار گیرید 🔹قسمتی متن نامه بخ شرح زیر است: 🔹فاجعه

آفتاب زاگرس؛سید محمد خاتمی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، خواستار قطع فوری حملات اسرائیل و آتش بس فوری در غزه شد

🔹خاتمی: فاجعه بزرگ انسانی در غزه شکل گرفته است/ همت و تلاش عملی قطع فوری حملات علیه مردم مظلوم غزه و آتش بس بکار گیرید
🔹قسمتی متن نامه بخ شرح زیر است:
🔹فاجعه بزرگ انسانی که این روزها در غزه شکل گرفته است، جلوه ای دیگر از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم فلسطین و اعمال صریح زور علیه صاحبان اصلی سرزمین های اشغال شده توسط حاکمان اسرائیلی است.
🔹این روزها مستمراً نه تنها زنان و مردان بی گناه و جوانان و کودکان بی پناه از سوی این قدرت جبار به خاک و خون کشیده می شوند، بلکه بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و درمانی و امداد رسانی، مسجدها و کلیساها نیز از حمله‌های وحشیانه و ویرانگر در امان نیستند.
🔹اقدامات اسرائیل نقض بدیهی ترین قوانین جنگ و مبانی حقوق بین‌الملل بشر دوستانه و مصداق آشکار جنایت علیه بشریت، نسل کشی و پاکسازی قومی است.
🔹آقای دبیر کل! رهبران اسرائیل در همین شرایط نگران کننده با بی‌پروایی به برخوردهای نژاد پرستانه خود در برابر قربانیان فلسطینی افتخار می کنند. آنان نه به قطعنامه‌های مصوب در سازمان ملل متحد خود را متعهد می‌دانند و نه حتی پایبند به پیمان‌های نابرابری هستند که با رهبران فلسطین امضا کرده‌اند.
🔹با تشکر از موضع گیری شجاعانه‌ اخیرتان در برابر این فاجعه جهانی، انتظار دارم که بنا به مسئولیت سنگینی که از سوی ملت ها به عهده‌تان گذاشته شده است، همت و تلاش عملی خود را برای تحقق فوری امور زیر بکار گیرید:
🔹۱. قطع فوری حملات علیه مردم مظلوم غزه و دیگر سرزمینها و آتش بس بسیار سریع و جلوگیری از تداوم این فاجعه انسانی.
🔹۲. فراهم آوردن امکان دسترسی سریع و کافی به ابتدائی ترین امکانات زندگی برای مردم داغدار و آسیب دیده غزه.
🔹۳. تمهید زمینه برای برداشتن گامی عملی به سوی صلح عادلانه و تامین حقوق پایمال شده فلسطینیان از طریق الزام به اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت و مصوبه های سازمان ملل متحد؛ فرایندی که مرتبا از سوی اسرائیل نقض شده و مورد بی اعتنائی قرار گرفته است.
🔹۴. فراهم آوردن مقدمات محاکمه و برخورد جدی با عاملان جنایت علیه بشریت و نسل کشی و جنایات جنگی./ مرجع خاتمی مدیا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122