تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 9:15
370 بازدید
کد خبر : 4272

بهبهان بیشترین سالمند خوزستان را دارد

بهبهان بیشترین سالمند خوزستان را دارد

آفتاب زاگرس؛مدیرکل بهزیستی خوزستان؛ بهبهان بیشترین و هویزه کمترین جمعیت سالمند در استان را دارند.مهران کریمیان جمعیت سالمندان در خوزستان را ۴۲ هزار و ۱۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار سال ۹۵، ۷.۰۵ درصد جمعیت استان سالمند هستند.بهبهان بیشترین و هویزه کمترین جمعیت سالمند خوزستان را دارند وی افزود: براساس تحقیق‌ها و

آفتاب زاگرس؛مدیرکل بهزیستی خوزستان؛ بهبهان بیشترین و هویزه کمترین جمعیت سالمند در استان را دارند.مهران کریمیان جمعیت سالمندان در خوزستان را ۴۲ هزار و ۱۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار سال ۹۵، ۷.۰۵ درصد جمعیت استان سالمند هستند.بهبهان بیشترین و هویزه کمترین جمعیت سالمند خوزستان را دارند

وی افزود: براساس تحقیق‌ها و آمار‌های جهانی با توجه به پیشرفت در بهداشت و درمان، کاهش مرگ و میر و کاهش موالید موجب شده است جمعیت جهان رو به سالمندی برود. بر اساس معیار سازمان بهداشت جهانی سن سالمندی، به افراد بالای ۶۰ سال سالمند می‌گویند.
کریمیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نرخ سالمندی در ایران تا سال ۱۴۲۱ به ۲۰ درصد برسد، ادامه داد: این در حالی است که رشد جمعیت در نیم قرن اخیر ۴.۲ درصد گزارش شده است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان می‌گوید: سالمند شدن جمعیت در سراسر جهان نیز نگران‌کننده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۲.۸ درصد آن را سالمندان تشکیل بدهند.وی با اشاره به اینکه از نظر جمعیتی و براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵، خوزستان دارای ۴ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۰۹ نفر جمعیت است، گفت: ۳۳۲ هزار و ۱۹۹ نفر از این تعداد معادل ۷.۰۵ درصد را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.کریمیان می‌گوید: بیشترین جمعیت بالای ۶۰ سال مربوط به شهرستان بهبهان با ۹ درصد نسبت به جمعیت شهرستان و کمترین مربوط به هویزه با ۵ درصد است.وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی یکی از متولیان این قشر عظیم از جامعه است که همواره جمعیت آنان رو به فزونی است. بهزیستی تلاش دارد به منظور حفظ حرمت، منزلت و تکریم سالمندان و همچنین ارتقای کیفیت زندگی و رفاه حال این افراد از طریق حمایت‌های اجتماعی و توانبخشی خدمات لازم را به آن‌ها ارائه کند.

سالمند بودن ۱۱ درصد از جمعیت ایران

کریمیان با بیان اینکه تعداد سالمندان کشور از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۵۵ به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است، گفت: در سال ۱۳۵۵ آمار سالمندی ایران ۵ درصد بوده که در سال ۱۳۹۵ به ۱۰.۱۷ درصد و در سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۴۳ درصد معادل ۸ میلیون و ۸۶۳ هزار سالمند رسیده است، یعنی در حال حاضر حدود ۱۱ درصد از افراد جامعه ما را سالمندان یا افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

به گفته مدیرکل بهزیستی خوزستان؛ در دوران سالمندی و کهولت، توانایی فرد به عنوان یک عنصر کارآمد تحلیل می‌رود، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی فرد کاهش می‌یابد و فرد سالمند در این مرحله از زندگی با مشکلات عدیده‌ای از جمله تنهایی، بیماری و موارد دیگر مواجه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122