تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 10:59
1669 بازدید
کد خبر : 555

در روز طبیعت با طبیعت مهربان باشیم /محیط زیست سرمایه ارزشمند برای همه نسل هاست

در روز طبیعت با طبیعت مهربان باشیم /محیط زیست سرمایه ارزشمند برای همه نسل هاست

آفتاب زاگرس؛جشن سیزده بدر یکی از جشن های باستانی ایران کهن با سابقه ای بیش از ۴٠٠٠ سال می باشد و علی رغم ایران ستیزی های فراوان برای ایجاد ارتباط این جشن ملی با جشن یهودی پوریم و موضوع نحسی روز سیزده و بسیاری از خرافات دیگر که در ادامه ی دشمنی با فرهنگ راستین

آفتاب زاگرس؛جشن سیزده بدر یکی از جشن های باستانی ایران کهن با سابقه ای بیش از ۴٠٠٠ سال می باشد و علی رغم ایران ستیزی های فراوان برای ایجاد ارتباط این جشن ملی با جشن یهودی پوریم و موضوع نحسی روز سیزده و بسیاری از خرافات دیگر که در ادامه ی دشمنی با فرهنگ راستین ایران بزرگ صورت گرفته است، همچنان شاهد برگزاری این جشن بزرگ در سراسر ایران عزیز هستیم. جشن های ایرانی عمدتا در ستایش طبیعت و برقراری ارتباط مستقیم با طبیعت ایجاد شده است و جشن سیزده بدر در روز تیر از ماه فروردین با خواستگاه نیایش خداوند یکتا برای سالی پرباران با حضور در طبیعت برگزار میگردد. ضمن گرامیداشت این جشن کهن از انجا که فرهنگ ایرانی با حفاظت از محیط زیست همراه می باشد از هموطنانمان خواهانیم که موارد ذیل را در نظر داشته باشند:

– پلاستیک و شیشه به اسانی با طبیعت یکی نمیشوند و شیشه برای بازگشت به طبیعت به ۴٠٠٠ سال زمان نیاز دارد. از تخریب طبیعت با رها سازی ظروف یکبارمصرف و شیشه ای بپرهیزیم و بدانیم این طبیعت امانتی است به دست ما که بایستی برای فرزندان و ایندگانمان ان را به خوبی حفظ کنیم.
-مراقب اتش افروختن در طبیعت باشیم. نکات ایمنی را در هنگام اتش افروختن رعایت کنیم و در خاموش کردن اتش پس از خوراک پزی های سیزده بدر از خاموشی ان مطمین شویم.
-طبیعت را ارزش دهیم و محیط زیستمان را از تخریب و نابودی نگهداریم. حفاظت از محیط زیست و حیات وحش وظیفه ای شرعی و فرهنگی برای همه ی ایرانیان است و امیدواریم که سال جدید را با رویکرد حفاظت از محیط زیست سرشار از پیروزی و سربلندی با تلاش و کوششمان با توکل به خداوند متعال به پایان برسانیم.
-چه خوب است هر خانواده ایرانی با در نظر گرفتن شرایط طبیعت به پاکی محیط زیست توجه داشته باشد و همه نسبت به امر مهم احساس مسئولیت کنند و با به همراه داشتن کیسه زباله نسبت به جمع آوری دور ریختنی‌هایی که در طی یک روز انباشه می‌شود اهتمام داشته باشند.
-بیاییم در روز طبیعت به درختان، سبزه ها و گل ها آسیب نرسانیم، به کودکانمان بیاموزیم که طبیعت و محیط زیست سرمایه های ارزشمندی هستند که باید در حفاظت آن بکوشیم.

نوروزتان فرخنده باد، شادیتان در جشن سیزده بدر ارزوی ماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122