تاریخ انتشار : یکشنبه 7 فروردین 1401 - 10:43
965 بازدید
کد خبر : 497

چرا پزشکان در مناطق محروم نمی مانند؟

چرا پزشکان در مناطق محروم نمی مانند؟

آفتاب زاگرس؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از کمبود پزشک در مناطق محروم گفت: متاسفانه پزشکی که باید بدنبال خدمت به مردم باشد به فکر تجمل و رفاه است و فکر برای درمان مردم ندارد. جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در طول سال های اخیر

آفتاب زاگرس؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از کمبود پزشک در مناطق محروم گفت: متاسفانه پزشکی که باید بدنبال خدمت به مردم باشد به فکر تجمل و رفاه است و فکر برای درمان مردم ندارد.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه در طول سال های اخیر به دلیل مهاجرت تعداد بالایی از کادر بهداشت و درمان و همچنین فعالیت تعدادی از پزشکان در مراکز غیردرمانی، شاهد کمبود پزشک در مراکز درمانی هستیم که می تواند آثار و تبعات سوء در نظام سلامت کشور به جا بگذارد.

وی افزود: در طول سال های اخیر هم تعداد دانشجویان پزشکی افزایش پیدا نکرده و همین امر باعث تشدید مشکلات شده است؛ این در حالی است که پزشکی ایران رتبه بسیار بالایی در منطقه و عرصه بین الملل دارد و زیبنده نیست که شاهد کمبود پزشک باشیم. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: انحصاری بودن تعداد دانشجویان پزشکی و عدم افزایش تعداد آنان و همچنین فشارهای وارد از سوی عده ای برای عدم ورود به مسئله کمبود تعداد پزشک باعث شده که وضعیت فعلی بوجود آید که البته در سال های آینده معضلات آن بیشتر نمایانگر خواهد بود. قادری گفت: برخی مناطق محروم که از مراکز استان ها فاصله دارد مشکل و معضل کمبود پزشک را بیشتر حس می کنند در حالی که این رویه با عدالت و توزیع صحیح امکانات در کشور در تضاد است. وی افزود: تجمل گرایی و رفاه طلبی برخی پزشکان باعث شده آنان کمتر توجهی به مناطق محروم و مردم مستضعف جامعه داشته باشند که اصلا زیبنده نیست. نماینده شیراز در مجلس افزود: باید به سمت افزایش تسهیلات و حمایت از پزشکانی که در مناطق محروم ساکن هستند و یا طرح خود را در آن مناطق می گذرانند باشیم و سعی کنیم مانع از مهاجرت و کوچ این قشر زحمت کش از مناطق محروم به سایر مناطق شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122