تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 8:05
91 بازدید
کد خبر : 5003

کهگیلویه بویراحمد دیار بیگانه با مطالعه و خواندن کتاب اما سیاست زده ؟!!!

کهگیلویه بویراحمد دیار بیگانه با مطالعه و خواندن کتاب اما سیاست زده ؟!!!

آفتاب زاگرس؛خواندن کتاب، به هر شکل را می‌توان کتابخوانی دانست اما منظور، مطالعات آزاد و خواندن کتاب‌هایی است که سهم قابل توجهی در بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ جامعه دارد؛ بنابراین باید بحث کتابخوانی و سوادآموزی را از هم تفکیک کرد.مطالعه کتب درسی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان را که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول

آفتاب زاگرس؛خواندن کتاب، به هر شکل را می‌توان کتابخوانی دانست اما منظور، مطالعات آزاد و خواندن کتاب‌هایی است که سهم قابل توجهی در بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ جامعه دارد؛ بنابراین باید بحث کتابخوانی و سوادآموزی را از هم تفکیک کرد.مطالعه کتب درسی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان را که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند، نباید به آمار کتابخوانی مرتبط دانست.

متأسفانه آمار دقیق و رسمی از سوی مرکز آمار ایران در مورد میزان کتابخوانی یا نرخ مطالعه در ایران منتشر نشده است؛ طی سال‌های اخیر، ارقام متفاوتی از سوی نهادهای مربوط مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب و کتابخانه ملی در خصوص میزان مطالعه در ایران اعلام شده است.

با این وجود، آخرین گزارشی که مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۹ در قالب طرح «فرهنگ رفتاری خانوار» انجام داده، نشان می‌دهد سرانه مطالعه افراد باسواد ۱۵ساله و بیشتر، در ماه به‌طور متوسط هشت ساعت و ١٨دقیقه است، به عبارت دیگر مطالعه ۱۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه‌ای در طول روز.
از این مقدار، ۶ ساعت و ٣٢ دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی، یک ساعت و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه روزنامه و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه نشریات مختلف بوده است.

براساس همین گزارش، استان‌های یزد با ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه، قم ۱۵ ساعت و ۱۲ دقیق و قزوین ۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه، بیشترین سرانه مطالعه را داشته‌اند و کرمانشاه با سه ساعت و ۴۰ دقیقه و کهگیلویه‌وبویراحمد سه ساعت و ۲۲ دقیقه و بوشهر ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه، استان‌هایی با کمترین سرانه مطالعه معرفی شده‌اند؛ نرخ مطالعه در کردستان البته از این سه استان، اندکی بهتر است.

به گزارش آفتاب زاگرس سرانه پایین مطالعه و کتاب در دیار کهگیلویه وبویراحمد فاجعه امیز است اما در این دیار تا دلتان بخواهد تحلیگر سیاسی و اجتماعی دز فضای مجازی و حقیقی دارد و خود را علامه دهر می دانند که اکثرا” انها از مطالعه عمیق و خواندن کتاب محرومند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122