تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 7:54
81 بازدید
کد خبر : 5369

تولید ۱۰ ساله گاز و آمادگی برای انجام ذخیره سازی آن

تولید ۱۰ ساله گاز و آمادگی برای انجام ذخیره سازی آن

آفتاب زاگرس؛مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویر احمد ، از قابلیت و کارکرد دوگانه این میدان به عنوان مخزن تولید گاز و بازتولید در قالب مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی خبر داد. مهندس مهدی حیدری مدیر عامل هیات همراه در این بازدید اظهار

آفتاب زاگرس؛مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از میدان گازی مختار در استان کهگیلویه و بویر احمد ، از قابلیت و کارکرد دوگانه این میدان به عنوان مخزن تولید گاز و بازتولید در قالب مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی خبر داد.

مهندس مهدی حیدری مدیر عامل هیات همراه در این بازدید اظهار داشت : بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این میدان تا مدت ۱۰ سال ظرفیت تولید گاز را دارد ولی با انجام حفاری یک چاه توصیفی که در حال انجام است و نتایج لرزه نگری ، ظرفیت دقیق میدان مشخص می شود.

وی افزود: این میدان پس از تخلیه کامل بنا به موقعیت استراتژیک استان کهگیلویه و بویر احمد ، به عنوان سومین مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از ایجاد فرصت های اشتغال و نقش صنعت در توسعه کشور اشاره کرد و افزود : حضور صنعت نفت در هر نقطه از ایران اسلامی برکات نیکو و شایسته ای در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه به دنبال دارد و خداوند را شاکر هستیم که این افتخار نصیب ما شده است که بتوانیم قدمی برای مردم شریف این منطقه برداریم.

وی با ابراز رضایت از روند اجرای پروژه مراتب تقدیر و تشکر خود را از پیمانکاران پروژه به عمل آورد.

بر اساس این گزارش ، مخزن گازی مختار از میدان‌های هیدروکربوری توسعه‌نیافته کشور است که به لحاظ نزدیکی به مراکز پرجمعیت و خطوط لوله گاز، میدانی ایده‌آل برای ذخیره‌سازی محسوب می‌شود. براساس برآورد های اولیه پس از تخلیه مخزن ، امکان ذخیره سازی سالانه معادل یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب فراهم می شود تا در هشت ماه گرم سال روزانه پنج میلیون مترمکعب در مخزن ذخیره و در ماه‌های سرد سال روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب از آن باز تولید شود.

این مخزن در استان کهگیلویه و بویر احمد و فاصله ۱۰ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است و وجود گاز در مخزن مختار با حفر نخستین چاه اکتشافی در سال ۱۳۶۹ به اثبات رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نمایش مجوز رسمی ارشاد اسلامی

فرهنگی

اخبار سیاسی

ای رسانه

Parse error: syntax error, unexpected end of file in /home/aftabzag/public_html/wp-content/themes/bamdad/footer.php on line 122